• Українська
  • English
Міжнародний день глухих
Міжнародний день глухих

Міжнародний день глухих

Мало хто замислюється над тим, що для багатьох людей недоступно почути шум дощу, музику, голос рідної людини…За статистикою, на порушення слуху страждає кожна 9-та людина на Планеті. Його втрачають внаслідок травм, хвороб або вроджених вад.

Ти вмієш чути…Це небезпечна зброя, тому що проти неї важко встояти. Відчувати, що тебе чують, – це майже найкраще, що є в світі. Грегорі Девід Робертс 

Глухі та слабочуючі, особливо, якщо мова йде про дітей, гостро потребують підтримки та участі оточуючих, а присвячене їм свято значною мірою сприяє цьому.

Міжнародний день глухих виник для попередження дискримінації людей, які не чують, а також для привернення уваги суспільства до потреб людей, позбавлених нормального слуху. З повагою і особливою вдячністю прийнято згадувати у цей день видатного француза, абата де Лепе (Charles-Michel de L’Epee), який розробив мову Жестуно, яка значно полегшила спілкування в соціумі цих людей. У 1760-му році він створив першу школу у Франції – Паризький інститут глухих. Згодом у світі створювались національні організації глухих, які у вересні 1951 року в Римі заснували Всесвітню федерацію глухих WFD (World Federation of Deaf), яка у 1958 році оголосила останню неділю вересня Міжнародним днем глухих.

Існує міф, що глухі замкнуті та уникають спілкування. Але мало хто знає, що багато яскравих і талановитих особистостей були глухими. Зокрема, Віктор Гюго – автор «Собору Паризької Богоматері», Людвиг Ван Бетховен – відомий композитор, Антоніо Станьолі – італійський художник, Клод-Андре Десен – французький скульптор, Жан-Жак Руссо – французький філософ і письменник.

Відомо, що відсутність одного з органів чуття змінює весь процес сприйняття світу, дозволяючи звертати увагу на дрібниці, приховані від більшості. Але, ніхто з людей, які не мають слуху, не вважають себе німими – у глухих є мова жестів, така ж повноцінна, як і мова вербального спілкування. Перший такий словник був надрукований у 1965 році і містив 300 жестів, а 3-тє видання 1975 року включало вже 1500 жестів. У 1982 році в США вийшла книга Саймона Кармела «Міжнародна ручна абетка глухих», в якій змальовано 43 дактильних алфавіта, які використовують у 59 країнах світу.

Сьогодні, головна задача суспільства – захист прав глухої людини, підвищення якості її життя, соціальна адаптація.

Для працівників кафедри гігієни та екології вже стало доброю традицією разом зі студентами курованих груп вітати вихованців Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру №1 (по вул. Аксенина, 6) з Днем Святого Миколая, Днем захисту дітей. Діти, попри їхні фізичні вади, завжди залишаються безпосередніми, прагнуть пізнати світ, тому радо спілкуються зі студентами, щиро радіють солодощам та подарункам.

У закладі поряд із навчанням слабочуючих дітей відбувається їх фізична і медична реабілітація, тож студенти-медики мають можливість ознайомитися з її сучасними методами безпосередньо у реабілітаційному відділенні Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру №1.

У відділенні функціонує:

– тренажерний зал (велотренажери, бігові доріжки, орбітреки, шведські стінки, універсальний тренажер для розробки м’язів верхнього плечового поясу, спини, ніг);

– зал лікувальної фізкультури (лабіринт, кульковий басейн, шведська стінка, масажні м’ячі та килимки);

– кабінет масажу;

– фізіотерапевтичний кабінет (електрофорез, ампліпульс, апарат лазерної терапії, магнітотерапії, тубус-кварц, інгалятор, кисневі коктейлі);

– електротерапевтичний апарат Серагем Мастер;

– бальнеологічна ванна;

– психотерапевтична кімната для занять з психологом та дефектологом;

– дефектологічний кабінет для проведення діагностики та корекції порушень, індивідуальних занять з логопедом, сурдопедагогом;

– центр підтримки сім’ї, в якому надаються послуги батькам соціальним педагогом та психологом.

Послуги у центрі надають досвідчені дефектологи, сурдопедагоги, логопеди, лікарі (педіатр, невропатолог, психіатр), спеціалісти з лікувальної фізкультури, фізіотерапії, масажу, психологи, соціальні працівники, завдяки злагодженій роботі яких, у закладі створюється особлива атмосфера сімейного затишку, приязні, взаєморозуміння.

Матеріал підготувала: асистент. кафедри гігієни та екології БДМУ Іфтода О.М.

Корисно знати