• Українська
  • English
Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

Із початком уведення карантину в Україні, зокрема в Чернівцях, особливої уваги та допомоги потребують міжнародні студенти (із Індії, Єгипту, Ґани, Нігерії, Судану, Марокко, Лівії, Польщі та ін.), які приїхали здобувати вищу освіту в Буковинському державному медичному університеті (БДМУ).

Міжнародні студенти БДМУ – це категорія молодих людей, які перебувають далеко за межами рідних осель, за тисячі кілометрів від батьків і близьких їм людей, тому ми, куратори академічних груп БДМУ, зокрема медичного факультету № 3 (декан – проф. Іван Савка), щодня контактуємо зі студентами, з’ясовуємо всі нюанси їхнього життя в цей нелегкий період, усебічно підтримуємо їх,а також просимо звертатися до викладацького складу університету в будь-якій ситуації, яка викликає труднощі чи занепокоєння.

Іван Савка зазначає: «На період карантину в БДМУ впроваджено дистанційне навчання для всіх, як українських, так і міжнародних студентів (1700 осіб), яке відбувається  в режимі активного спілкування шляхом застосування сервісу відеоконференцій Google Hangouts Meet. Варто зауважити, що платформа Google надала вільний доступ усім навчальним закладам України (від початку введення карантину і до 1 липня) за умови використання облікових записів (поштової адреси) викладачів і студентів, створених у доменах закладів вищої освіти, зокрема bsmu.edu.ua.

Позитивним фактором такої інноваційної форми навчання є те, що студенти можуть безпосередньо спілкуватися зі своїми викладачами та кураторами, виконувати тестові завдання, розв’язувати клінічні ситуаційні задачі, а співробітники університету мають можливість транслювати наживо відео медичних маніпуляцій, які виконує професорсько-викладацький  склад БДМУ на клінічних базах, а також інших тематичних фото- та відеоматеріалів».

«Незважаючи на запроваджені обмеження, виховний процес у нашому університеті продовжується в системі онлайн режиму. Зокрема, на базі медико-психологічного центру БДМУ під керівництвом кандидата психологічних наук Вікторії Осипенко створено двомовний Проєкт «Територія зустрічі» для міжнародних студентів нашого вишу, ціль якого – об’єднати осіб різних національностей для взаємопідтримки, попри етнічні відмінності, та надати можливість кожному з них відчути дружелюбність і гостинність українського народу»,- акцентує головний куратор медичного факультету №3 Олександра Гарвасюк.

Співробітники БДМУ, серед яких куратори академічних груп: доцент Марія Цуркан – відповідальна за роботу кураторів кафедри суспільних наук та українознавства (завідувач проф. Антоній Мойсей) і викладач Ірина Каізер – систематично проводять із міжнародними студентами різні онлайн заходи, зокрема кураторські години в формі онлайн бесід, онлайн дискусій тощо, метою яких є встановлення комунікативно-психологічного контакту з міжнародними студентами, роз’яснювальної роботи  щодо правил і умов дотримання карантинних обмежень.

Антоній Мойсей наголошує: «Куратори нашої кафедри, зокрема доц. Марія Цуркан і викл. Ірина Каізер, активно та наполегливо впроваджують як класичні, так й інноваційні  форми виховної роботи з міжнародними студентами, серед яких підготовка студентів до участі в різноманітних конкурсах, зокрема поетичних (І-й і ІІ-й поетичні марафони «Дотик словом», Шевченківські читання), пісенних (Свято української пісні до Дня пам’яті В. Івасюка). Традиційно ці куратори залучають студентів своїх академічних груп до благодійних акцій, зокрема, для вихованців КМУ «Обласний спеціалізований будинок дитини», Центру доброти для матері й дитини «Мрія Марти» та ін., що сприяє реалізації одного з основних принципів виховання сучасної молоді – гуманізації».

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

 

Для проведення кураторської години з кожною групою студентів створюється унікальна конференція (веб-посилання). У процесі здійснення зазначеного виду виховної роботи викладач має можливість спілкуватися з усіма студентами (навіть якщо вони перебувають на Батьківщині) використовувати текстові повідомлення (чат), а також демонструвати медіа-контент, наприклад, презентації PowerPoint, графічні та відеофайли (перегляд новин, виступів працівників галузі «Охорона здоров’я», представників української і місцевої влади та відповідно подальшого обговорення зі студентами почутої інформації   тощо).

Протягом трьох тижнів куратори провели зі своїми групами (41 гр. ІV курсу – доц. Цуркан М.В.; 60 гр. ІІІ курсу – викл. Каізер І.Ю.) кураторські години із таких тем:

  • «Залишайся вдома: як потрібно поводити себе під час карантину»;
  • «Стоп-стрес: як уникнути емоційного напруження чи депресивного стану»;
  • «Медик на передовій охорони здоров’я суспільства» (до Всесвітнього дня здоров’я, 7 квітня);
  • «Гігієна розумової праці в умовах онлайн навчання».

Під час годин спілкування викладачі наголошували на важливості виконання всіх рекомендованих медичними працівниками заходів щодо уникнення зараження вірусом COVID-19,  серед яких самоізоляція, дезінфекція приміщень та поверхонь, обов’язкове використання на вулиці засобів індивідуального захисту (масок, респіраторів, рукавичок), дотримання соціальної дистанції в людних місцях,  а найважливіше для  кожного в цей період – залишатися вдома, зберігати спокій, бути позитивно налаштованим.

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантинуОтже, куратор академічної групи виконує важливу роль в житті міжнародного студента БДМУ, оскільки постійно проводить роз’яснювальну роботу щодо зміцнення імунітету, збереження здоров’я кожного з них, поведінки під час картину, а також зберігання спокою, уникнення конфліктних і стресових ситуацій. Упевнені, що куратори й інших груп нашого університету дбають про психологічний комфорт міжнародних студентів та допомагають їм у розв’язанні будь-яких проблем, оскільки більшість із них (кураторів) медики.

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантинуАні Йор, 41 група,IVкурс, Єгипет: «Незважаючи на заходи, що впроваджено в світі, у тому числі й в Україні, у зв’язку з поширенням COVID-19, студенти нашої групи (7 осіб – з Гани, 1- Судану, 5 – Індії), окрім одного (він зараз удома, в Індії) активно навчаються онлайн у БДМУ. Також ми відвідуємо дистанційні кураторські години, під час яких наш куратор доц. Марія Цуркан акцентує увагу на  дотриманні правил поведінки у період карантину. Пані Марія щодня цікавиться станом нашого здоров’я (на щастя, усі студенти групи абсолютно здорові). Приємно, що всі викладачі БДМУ на початку занять, у першу чергу, запитують про здоров’я, можливі незручності чи якісь проблеми. Хочу зазначити, що ми почуваємо себе безпечно і жодних проблем у нас на сьогодні не було: після занять ми займаємося різними справами (звичайно, що лише вдома: гуртожитку чи квартирі). Зокрема, я багато читаю як наукової, так і художньої літератури (англійською, арабською чи українською мовами), також щодня спілкуюся онлайн із рідними, переглядаю цікаві фільми, слухаю музику. Одним словом, занять вистачає, основне, щоб було бажання щось робити, а не просто «жити» в інтернет-мережі, хоча часто саме в такий спосіб дізнаюся про події у світі, Україні, на Батьківщині. І найголовніше, переконаний, що ми, міжнародні студенти БДМУ, разом із нашими викладачами, друзями-українцями, і надалі будемо здоровими та відкритими до спілкування».

Роль куратора академічної групи в житті міжнародних студентів БДМУ під час карантину

Сахіл Камбодж, 3 курс,  60 група, Індія: «У моїй групі 11 студентів, 4 із них зараз перебувають в Індії. Так склалися обставини, що, попри бажання, інші 7 (я серед них) не мають можливості зараз повернутися додому. Викладачі розуміють наш психологічний стан, стараються підтримати, підбадьорити.

Завдяки онлайн навчанню ми маємо змогу продовжити освітній процес в умовах світової пандемії. Звісно, для нас були незвичними заняття на відстані. Проте ми швидко адаптувалися. Зараз немає жодних проблем. Навіть більше, ми переходимо до онлайн відпрацювань пропущених пар.

Куратор (викладач Ірина Каізер) повідомила нам про норми й правила карантину. Стараємося залишатися в гуртожитку. Виходимо тільки, щоб купити їжу чи товари першої необхідності. У гуртожитку не вистачає фізичних навантажень, проте ми не нарікаємо, оскільки усвідомлюємо, в якій ситуації перебуває зараз не тільки Україна, а й увесь світ. Вільного часу не дуже багато, адже ми готуємося до складання КРОКу-1, хіба тільки на вихідних можемо переглянути серіали на Netflix».

Матеріал і фото надала: Марія Цуркан, доцент кафедри суспільних наук та українознавства

Корисно знати