• Українська
  • English
Випускний іспит онлайн. Технічна сторона
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Випускні іспити онлайн

Випускний іспит онлайн. Технічна сторона

Про організацію іспитів у форматі онлайн розповідає Адріан Барбе, аспірант БДМУ, фахівець навчального відділу.

Ще рік тому ніхто й не міг подумати, що випускні іспити можна провести он-лайн. Проте, як бачимо, пандемія та карантин дали неабиякий поштовх до розвитку в сторону використання Інтернет-технологій в навчанні. Так сталося й при підготовці до проведення випускних іспитів в БДМУ.

Онлайн-трансляція іспитів на ютуб-каналі БДМУ

Коли постало питання щодо організації їх проведення одразу спало на думку, що наявна оновлена (якраз перед початком карантину) інформаційна система «Електронний журнал успішності» може нам гарно допомогти, адже там ми вже маємо базу даних студентів, викладачів, дисциплін й, що важливо, нею користуються біля 95% студентів (згідно нашої аналітики).

Нашою робочою групою було вирішено, що варто розпочати розробку нового модулю до нашої інформаційної системи під назвою «Випускний іспит». Розробку вели методом коротких ітерацій з щоденним обговоренням прототипу або мінімального робочого продукту. Так нам вдалося передбачити багато користувацьких сценаріїв, а також це дало змогу розробити візуальні інструкції вже на етапі розробки.

Завдання модулю «Випускний іспит» на перший погляд виглядало простим: розподілити студентів по екзаменаторах та надати кожному учаснику іспиту можливість комунікувати. Проте, при детальному розгляді завдання стало зрозуміло, що потрібно уникати перетинів у графіку, як студента, так і екзаменатора й водночас, врахувати, щоб час екзаменатора був використаний оптимально (без «вікон» при прийомі іспиту); також, необхідно було рандомним чином розподіляти не тільки студентів по екзаменаторах, які приймають відповідні іспити, а й номера екзаменаційних білетів (при умові, що їхня кількість варіює в залежності від іспиту). Проте, з очевидних причин, ми показували номер екзаменаційного білету лише за 10 хвилин до іспиту та протягом іспиту.

Для екзаменатора була створена робоча панель, де екзаменатор бачить перелік студентів, у яких повинен приймати іспит. При прийомі іспиту екзаменатор повинен заповнити електронний протокол з оцінюванням іспиту, який по завершенні іспиту відправляється до екзаменаційної комісії. Перерахований вище функціонал дозволив не тільки оптимально організувати робочий час екзаменатора та студента, а (що не менш важливо), дало можливість підвищити прозорість екзаменаційного процесу. Голова та секретарі екзаменаційної комісії в свою чергу отримали робочу панель, де в режимі реального часу можна моніторувати хід проведення іспиту, спостерігати за віртуальним «рухом студентів» при складанні іспитів та, при потребі, підключитися до віртуальної аудиторії, де перебуває екзаменаційна бригада та студент, якого оцінюють.

Звісно, «електроніфікація» іспиту не усуває потребу заповнення «паперових» протоколів, які передбачені нормативними документами. Проте, маючи централізовану базу з результатами складання іспитів, для нас не склало труднощів автоматизувати й ці процеси, в т.ч. і процес ранжування студентів з метою отримання оцінки за шкалою ECTS.

Щоб підсумувати, хочу сказати, що я гордий за свою Alma Mater, пишаюсь тим, що вдалося попрацювати в такій команді, яка за такий короткий термін зуміла реалізувати це, в команді де кожен працював як частинка одного великого механізму. Хочеться надіятись, що якщо й пандемія COVID-19 могла щось принести хороше, то щоб принесла щонайменше інтенсивнішу диджиталізацію освітніх та робочих процесів, зокрема в таких консервативних галузях як медицина.

Корисно знати

Ми у Facebook

Новини та події