Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»
одержав перемогу в грантовому проекті програми Європейського Союзу Erasmus+. Проект TAME (Training Against Medical Error – навчання щодо уникнення лікарських помилок) заснований на проблемно-орієнтованому підході до навчання студентів. Це перший медичний освітній проект спрямований на уникнення помилок у практичній діяльності майбутніх лікарів.
Метою даного проекту є впровадження інноваційних навчальних стратегій в медичній освіті в країнах-партнерах, модернізація медичних навчальних програм шляхом використання інтерактивних форм. Спільно з колегами з Швеції, Казахстану, Великобританії, Чехії, Греції, Малайзії викладачі Буковинського вишу будуть навчати сьогоднішніх студентів медичних університетів уникати помилок при наданні допомоги хворим дітям.
Педагогічне завдання цього проекту – вирішення основної проблеми в практичній медицині – прийняття правильного рішення при лікуванні, забезпечення безпеки пацієнта.
У сучасних умовах доступ студентів до реальних пацієнтів обмежено через мінімальний термін перебування їх в лікарні і зростаючу спеціалізацію лікарень. Внаслідок цього багато навчальних програм у медичній освіті створюються навколо інтерактивних віртуальних пацієнтів, де студенти можуть вивчити та вирішити конкретну проблему в аспекті діагностики або лікування, а також мають можливість зробити помилку і виправити її. Використовуючи мультимедійні технології, студенти отримують унікальну можливість здійснювати огляд віртуальних пацієнтів, ознайомитися з їх захворюваннями, зберігаючи відстороненість та об’єктивність. Під час навчання в рамках проекту ТАМЕ за методикою проблемно-орієнтованого навчання студентам дозволяється робити помилки при визначенні курсу лікування, адже вони не завдають шкоди пацієнтам. Цей підхід потребує залучення емоційної сфери студентів для кращого запам’ятовування отриманих знань і практичних навичок.
Проект привернув увагу провідних європейських партнерів з розвитку інновацій віртуальних пацієнтів, і включає різних партнерів з віддалених країн зі своєю науковою базою, університетами і спеціалізованими медичними навчальними закладами. Всі вони мають спільну мету: забезпечити якісне викладання медицини і створення навчального середовища, яке було би більш пристосованими до медичної практики і безпеки пацієнтів.
Матеріал підготували: Колоскова О.К. – завідувач кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб, д.мед.н., професор; Сажин С.І. – доцент кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб, к.мед.н.