Доцент закладу вищої освіти кафедри педіатрії, неонатології та перинатаьної медицини БДМУ, д.мед.н., доцент Анастасія БАБІНЦЕВА прийняла участь у піврічному міжнародному науковому проєкті у Вільному університеті Брюсселя (Королівство Бельгія). Проєкт «STA(R)T TO LEARN» реалізується на кафедрі психологічних наук (Faculté des Sciences Psychologiques) у Вільному університеті Брюсселя (Université Libre de Bruxelles) під керівництвом професорки Джулі Бертельс (Julie Bertels). Участь Анастасії БАБІНЦЕВОЇ у даному проєкті на позиції запрошеного дослідника була підтримана Фондом наукових досліджень (Fonds de la Recherche Scientifique, FRS-FNRS).
Основною метою проєкту «STA(R)T TO LEARN» є вивчення впливу обмежень дозрівання й досвіду та їх потенційної взаємодії на здатність дітей першого року життя виявляти закономірності у візуальному середовищі. Дослідники очікують отримати підтвердження гіпотези, що передчасно народжені діти у подібному постментруальному віці будуть демонструвати більш зрілі моделі візуального сприйняття, порівняно з доношеними немовлятами. Це підтвердить більший вплив «життєвого досвіду», а ніж незрілості організму, на здатність немовлят до візуального статистичного навчання.
Доцент Анастасія БАБІНЦЕВА проводила оцінку фізичного та неврологічного розвитку дітей першого року життя, які народилися передчасно; удосконалила практичні навички проведення стандартної відеоелектроенцефалографії у дітей; ознайомилася з новою методикою обстеження дітей – магнітоелектроенцефалографією з використанням датчиків магнітного поля сучасного покоління – магнітометрів з оптичною накачкою (optically pumped magnetometers, OPM) тощо. За результатами роботи підготовлена до публікації наукова стаття у співавторстві з бельгійськими колегами.
Під час перебування у Бельгії доцент Анастасія БАБІНЦЕВА також ознайомилася з практичною роботою відділення неонатальної інтенсивної та постінтенсивної допомоги новонародженим дітям університетської клініки Еразмус (Erasmus Hospital) при Вільному університеті Брюсселя (завідувачка – Доротея Келен, Doroteya Kelen). Зокрема, удосконалила теоретичні знання та практичні навички з первинної реанімації у пологовій залі, вентиляційної підтримки новонароджених, виходжування глибоко передчасно народжених дітей тощо.
Ознайомилася з системою роботи симуляційного тренінгового центру при Вільному університеті Брюсселя SimLabS, приймала участь у симуляційному тренінгу з первинної реанімації новонароджених для лікарів, медичних сестер та акушерок. Пройшла навчання на мовному курсі «Tea Project: Teaching in English for Academics» для університетських викладачів при кафедрі іноземних мов Вільного університету Брюсселя. Виступила з презентацією результатів власних досліджень українських науковців на конференції французьких нейрофізіологів у м. Льєж (Королівство Бельгія).
Участь у даному проєкті сприяє налагодженню дружніх професійних відносин та обміну досвідом між фахівцями різних країн, розширення теоретичних знань та практичних навичок щодо різних методик нейромоніторингу у новонароджених дітей та дітей першого року життя, а також поглиблення знань щодо проектного менеджменту, обговорення питань щодо подальшої участі у спільних наукових проектах та грантових програмах.
Матеріал підготувала: Доцент закладу вищої освіти
кафедри педіатрії, неонатології та перинатальної медицини,
д.мед.н., доцент Анастасія БАБІНЦЕВА
Фото надані з дозволу батьків та учасників проекту!