Буковинський державний медичний університет

  • Українська
  • English

Буковинський державний медичний університет

Рік заснування: 1944

Ліцензія Міністерства освіти і науки України: серія ЛB № 000438 (наказ МОН України від 20.01.2017 р. № 11-л) та витягу з Єдиної державної електронної бази з питань освіти щодо здійснення освітньої діяльності закладу освіти у сфері вищої освіти: серія BO №00085-008501 від 15.05.2017 р.

БДМУ – один із найбільших закладів вищої освіти м. Чернівці, який у 2024 році відсвяткував 80-ліття від дня заснування. Це високорейтинговий заклад вищої медичної освіти європейського типу з ідеологією випереджувального інноваційного розвитку на основі гармонійних і партнерських взаємовідносин між науково-педагогічними працівниками, студентами та суспільством.

Університет включений до загального реєстру Всесвітньої організації охорони здоров’я, є членом Великої Хартії Університетів та Асоціації Університетів Карпатського регіону. БДМУ став першим із закладів вищої медичної освіти України індивідуальним повноправним членом Європейської асоціації університетів (European University Association, EUA), що дозволило університету стати учасником важливих проектів у сфері розвитку вищої школи, унікальних програм підвищення кваліфікації для керівництва закладів вищої освіти, а також познайомитися з передовим досвідом європейських закладів вищої освіти.

За роки діяльності закладу на Буковині (1944-2025 рр.) підготовлено понад 35 тис. фахівців, з яких – близько 23 000 лікарів загальної практики, понад 2 000 педіатрів, 2 400 медичних сестер, 1 900 асистентів фармацевта, 1 300 провізорів (фармацевтів), 1 200 стоматологів, 400 клінічних провізорів, 380 бакалаврів-фармацевтів, 240 медичних психологів,  220 лаборантів та 70 зубних техніків Серед випускників близько 2 500 лікарів – іноземні громадяни із 60 країн світу.

Спектр надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням вищої та фахової передвищої освіти. Відповідно до Закону України «Про вищу освіту»  в університеті забезпечується безперервність та наступність здобуття вищої освіти на всіх її п‘яти рівнях:

  • початковий рівень вищої освіти;
  • перший (бакалаврський) рівень;
  • другий (магістерський) рівень;
  • третій (освітньо-науковий) рівень;
  • науковий рівень;

Здобуття вищої освіти в університеті на кожному рівні передбачає успішне виконання особою, що навчається, відповідної освітньої-професійної або освітньо-наукової програми, та є підставою для присудження ступеня вищої освіти: фаховий молодший бакалавр, молодший бакалавр, бакалавр, магістр, доктор філософії, доктор наук.

І. Додипломна підготовка фахівців за такими спеціальностями галузі знань «Охорона здоров’я»:

  • Медицина (магістр)
  • Стоматологія (магістр);
  • Медична психологія (магістр);
  • Фармація, промислова фармація (магістр, фаховий молодший бакалавр,);
  • Медсестринство (магістр, бакалавр, фаховий молодший бакалавр);
  • Терапія та реабілітація (бакалавр).

ІІ. Підготовка в докторантурі здійснюється за 3 спеціальностями:

  • Стоматологія;
  • Медицина;
  • Педіатрія.

ІІІ. Підготовка здобувачів освітньо-наукового рівня доктор філософії здійснюється за 4 спеціальностями:

  • Стоматологія;
  • Медицина;
  • Медсестринство;
  • Педіатрія.

ІV. Післядипломна підготовка лікарів здійснюється в інтернатурі (за 22 спеціальностями), спеціалізації (за 80 спеціальностями) та циклах  стажування (за 32 спеціальностями).

В університеті навчаються понад 6300 осіб, у тому більше 3000 здобувачів освіти, близько 100 аспірантів та 7 докторантів, 700 інтернів та 2500 лікарів-слухачів (станом на 01.01.2025 р.).

Матеріально-технічна база

Навчально-виробнича база університету розташована у 12 навчальних корпусах, а базою клінічних кафедр є 19 закладів охорони здоров’я м.Чернівці. Корпуси, лекційні зали, аудиторії, навчально-виробнича аптека та лабораторії обладнані сучасними технічними засобами для забезпечення освітнього процесу та наукової роботи.

З метою забезпечення якісної практичної підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань «Охорона здоров’я» в університеті створений навчально-тренінговий центр симуляційної медицини (https://cosmit.bsmu.edu.ua/) загальною площею 800 м2, який обладнано сучасними навчальними манекенами та роботами-симуляторами.

З метою удосконалення підготовки майбутніх лікарів-стоматологів у створено сучасний стоматологічний фантомний клас, в якому облаштовано 14 робочих місць лікаря, які обладнані мікромотором, мікромоторним та турбінним наконечниками, фотополімерною лампою, системою чистої води,  стоматологічним світильником, ергономічним стільцем та монітором.

В освітньому процесі активно використовуються інноваційні педагогічні технології, у т.ч. віртуальні навчальні середовища:

  • Електронна освітня платформу (eosvita.bsmu.edu.ua), створений на базі системи управління навчанням «MOODLE» надає доступ до електронних навчально-методичних матеріалів з усіх дисциплін, що викладаються в університеті, в т.ч. англійською мовою;
  • Електронний журнал успішності (eznew.bsmu.edu.ua), який БДМУ створив та запровадив першим серед закладів вищої медичної освіти України з метою покращення якості навчання та забезпечення прозорості освітнього процесу;
  • Портал підготовки до іспитів «Крок» (https://123.bsmu.edu.ua/) – онлайн-платформа, на якій розміщені матеріали для підготовки до інтегрованих тестових іспитів “Крок” для студентів та лікарів-інтернів. Матеріали постійно оновлюються, містять інформацію щодо процедури проведення тестових екзаменів, критеріїв складання, можливості та правила перескладання тощо.

В університеті функціонують 17 комп’ютерних класів, які забезпечують викладання дисциплін, проведення практичних занять, тестування, користування електронною навчальною літературою, трансляції online хірургічних втручань, проведення вебінарів тощо.

В освітньому процесі активно використовуються 300 одиниць мультимедійного обладнання, у тому числі 129 мультимедійних проекторів, 8 інтерактивних панелей, 140 мультимедійних панелей, які дозволяють організовувати он-лайн лекції провідних науковців як з України, так і закордону.

В університеті створено сучасний навчально-практичний центр симуляційної медицини, який оснащений багатофункціональними манекенами-роботами за новітнім зразком, здатними відтворювати будь-які клінічні ситуації для відпрацювання практичних навичок та лікарських маніпуляцій. У даному центрі викладачі за допомогою спеціальних гаджетів і за попередньо розробленими сценаріями моделюють різноманітні клінічні ситуації та контролюють визначення правильного діагнозу й алгоритму дій студентами та лікарями практичної охорони здоров’я.

Університет має 6 гуртожитків, де створені всі умови для проживання і навчання студентів та слухачів, зокрема наявні пункти харчування. Бібліотечний фонд університету нараховує близько мільйона томів навчальної, наукової, медичної та художньої літератури.

Професорсько-викладацький склад

Кадровий потенціал університету унікальний, у ньому сьогодні працюють професіонали своєї справи, які володіють виключною педагогічною майстерністю: 528 науково-педагогічних працівників, серед яких 102 доктори наук, 377 кандидатів наук, мають вчене звання професора – 88, звання доцента – 263.

Серед працівників університету: 15 заслужених лікарів України, 2 лауреати Державної премії в галузі науки і техніки, 2  заслужених діяча науки і техніки, 1 заслужений працівник освіти, 1 заслужений працівник охорони здоров’я України, 1 лауреат Національної премії імені Бориса Патона.

Студентське самоврядування
В університеті створюються і діють органи студентського самоврядування (studrada.bsmu.edu.ua) у формі студентських бюро курсів, студентських деканатів факультетів, студентських рад гуртожитків, студентської ради університету. Рішення органів студентського самоврядування мають дорадчий характер.

Вищим органом студентського самоврядування в БДМУ є конференція студентів університету. Конференція студентів ухвалює Положення про студентське самоврядування; обирає виконавчий орган – студентську раду університету та заслуховує звіт про її діяльність; визначає структуру, повноваження та порядок обрання студентської ради університету, термін її повноважень.

В університеті виконуються фундаментальні та клінічні наукові дослідження, впроваджуються навчальні та інформаційні технології. Значна роль в організації наукової роботи належить Раді молодих вчених та студентському науковому товариству.

Студентське дозвілля
Студмістечко складається з 8 добротних гуртожитків з високим побутовим рівнем, де є читальні і спортивні зали – тобто все необхідне для навчання та відпочинку.
Для розвитку творчих здібностей студентів та відпочинку, активно функціонує Палац «Академічний», на базі якого працюють різні секції та гуртки за інтересами, зокрема: художня студія, студія декоративно-прикладного мистецтва, художньої фотографії, народний ансамбль пісні і танцю «Трембіта», вокально-інструментальний ансамбль, театральна і хореографічна студії та ін.
До послуг студентів спортивні секції з волейболу, баскетболу, вільної боротьби, настільного тенісу, легкої атлетики, шахів, міні-футболу. Справжнє задоволення дарує відпочинок в університетському спортивно-оздоровчому таборі «Здоров’я» (baza.bsmu.edu.ua), в якому працює 3 спортивних майданчики (волейбольний, баскетбольний та футбольний) та плавальний басейн.

Проходження практики
Студенти університету проходять практику на базі більш ніж 100 лікувально-профілактичних та аптечних закладів Чернівецької та Хмельницької областей, або за місцем проживання.

Лікувальна робота

Лікувально-консультативна робота здійснюється в університеті на 29 клінічній кафедрі. Потужний потенціал професорсько-викладацького складу клінічних кафедр складають 59 професорів, 69 докторів медичних наук, 171 доцент та 232 кандидати медичних наук. 15 співробітників університету мають звання «Заслужений лікар України».

Підтвердженням високо професійного рівня викладачів університету є призначення 52 співробітників клінічних кафедр БДМУ експертами та позаштатними консультантами Департаменту охорони здоров’я Чернівецької ОДА та Управління охорони здоров’я Чернівецької міської ради.

Колективами клінічних кафедр в середньому за рік проводяться майже 100 тис. консультацій, з них: в базових установах – 66 тис. консультацій, в поліклініках – до 13 тис. консультацій, в позабазових установах – до 14 тис. консультацій, в районах області – 3 тис.; близько 9 тис. діагностичних досліджень та понад 3 тис. операційних втручань.

Поєднання клінічної, наукової та освітньої діяльності закладів практичної охорони здоров’я за умови максимального використання потенціалу Буковинського державного медичного університету стало підґрунтям для створення на базі лікарень університетських центрів:

  • обласний центр ендоурології та літотрипсії;
  • обласний центр ендоскопічної хірургії;
  • обласний центр пластичної реконструктивної та естетичної хірургії;
  • обласний центр гнійних ран та хірургічних ускладнень цукрового діабету;
  • обласний центр термічних, нейротрофічних уражень та дермопластики;
  • обласний центр травматології, ендопротезування, патології суглобів та хребта;
  • кабінет УЗД НЛЦ «Університетська клініка» БДМУ.
  • центр малоінвазивної хірургії та гінекології;
  • центр ендоскопічної урології;
  • навчально-лікувальний стоматологічний центр «Університетська клініка»;
  • медичний консультативний центр БДМУ;
  • центр клінічних досліджень.

Міжнародна діяльність

На сьогодні університет співпрацює з 88 закордонними університетами, науково-дослідними установами та суб’єктами іноземних держав.

Завдяки участі БДМУ у рамках проєктів Erasmus+ у 2024 році студенти та викладачі брали участь:

  • брали участь у програмі академічної мобільності в університеті Сантьяго де Компостела (Королівство Іспанія);
  • брали участь у програмі академічної мобільності в Університеті міста Севілья (Королівство Іспанія);
  • брали участь у програмі академічної мобільності в Литовському університеті наук про здоров’я (м. Каунас, Литовська Республіка);
  • проходили практику при Університеті медицини, фармації, науки та технологій імені Джорджа Еміля Паладе в місті Тиргу-Муреш (Румунія).

Університет є координатором проєкту Erasmus СВНЕ Симуляційна медицина та сценаріо-орієнтоване навчання з невідкладної допомоги SimS. Мета проєкту – вдосконалити навчання з надання першої домедичної та невідкладної медичної допомоги шляхом одночасного впровадження інноваційних технологій сценаріо-орієнтованого навчання, симуляційної медицини та компетентної психологічної підтримки лікарів та осіб із категорії «перший на місці події» та всіх учасників події.

БДМУ є пілотним закладом в Україно-швейцарському проєкті «Реформа медичної освіти» (2018-2029 р.), який фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва Федерального департаменту закордонних справ Швейцарії.

Університет реалізує проєкт “Ukraine Digital – Clinical Reasoning in Medical Education. Curriculum Mapping and Virtual Patients” із Університетом Аугсбург, Німеччина, що фінансується DAAD (2022-2024), у рамках якого впроваджено курси для студентів і викладачів клінічних кафедр щодо використання віртуальних пацієнтів та платформи CASUS® (https://crt.casus.net).

Також університет бере участь у грантових проєктах:

  • Напрям Erasmus+ Cooperation partnerships in higher education (KA220-HED) – проєкт D-CREDO (Digital Health Technologies-augmented Clinical Reasoning Education / Цифрові технології в охороні здоров’я – навчання клінічному мисленню, доповнене цифровими технологіями);
  • Напрям Erasmus+ СВНЕ Розвиток потенціалу вищої освіти – проєкт UkraineDigiTrans (Digital Transformation for Medical Education in Ukraine / Цифрова трансформація медичної освіти в Україні);
  • Напрям Еразмус+ СВНЕ Розвиток потенціалу вищої освіти – проєкт PERFECT («Promoting English Readiness For Effective Care and Trust of Nurses» / Покращення володіння англійською мовою для ефективного догляду та довіри до медсестер);
  • Напрям Еразмус+ СВНЕ Strand3  – проєкт INSPIRE (Institutional Accreditation for Sustainable Progress, Innovation and Excellence of Ukrainian Higher Education System towards European Integration / Інституційна акредитація для сталого прогресу, інновацій та досконалості системи вищої освіти України на шляху до європейської інтеграції);
  • Напрям Горизонт Європа (HORIZON-RIA) – проєкт ClimAIr (Climate change and air contamination: Artificial Intelligence applied on the correlation between air pollutants and non-communicable respiratory diseases in Europe / Зміна клімату та забруднення повітря: застосування штучного інтелекту до кореляції між забруднювачами повітря та неінфекційними респіраторними захворюваннями в Європі);
  • Напрям Горизонт Європа (HORIZON-RIA) – проєкт RESTORY «Recovering Past Stories for the Future» / Відновлення минулих історій для майбутнього.
  • Проект AFARA – Україна-Нідерланди – двосторонні дослідницькі проекти (NWO-NRFU Partnership Initiative NWO-NRFU 2023).

Актуальні новини

Твоя наукова кар’єра починається в БДМУ

Буковинський державний медичний університет оголошує набір до аспірантури. Прийом документів триватиме з 3 вересня по 23 вересня 2025 року за адресою Чернівці, Театральна площа, 2. […]

Онлайн-програма з викладацької майстерності для медичних освітян від україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти»

Викладацька спільното, маємо для вас чудову новину! Наші партнери з україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» створили онлайн-програму з викладацької майстерності для медичних освітян. І це […]

Викладачі університету пройшли «тренінг для тренерів» міжнародного курсу Basic Emergency Care

Викладачі університету успішно завершили навчання міжнародного тренінгу WHO/ICRC Basic Emergency Care Course Training of Trainers («Базова екстрена медична допомога.), який відбувся 25–26 серпня 2025 року […]