Яка б не була розумна і талановита дитина, все ж вона потребує дорослої опіки й уваги,
турботи, любові, захисту та постійної підтримки. Ми люди, і зовсім нелюдяно відмовляти нашим дітям у всьому цьому, особливо з огляду на ті реалії, які постійно супроводжують нас у нашому непростому світі.
Метою святкування Всесвітнього дня дитини є привернення уваги широкої громадськості, організацій та урядових установ до питань, спрямованих на практичну реалізацію заходів щодо забезпечення благополуччя дітей у всьому світі.
Актуальність проблем дитинства залишається високою, на жаль, і до цього дня. Численні заходи та дії, навіть на законодавчому рівні, не в змозі повністю вирішити весь комплекс цих проблем, адже вони лежать передусім у моральній площині людського світогляду. Однак, завдяки постійним загальним зусиллям і заходам, що вживаються, йде успішне сприяння посиленню суспільних зусиль у вирішенні багатьох проблем, що існують або виникають у бутті нашого підростаючого покоління.
До Всесвітнього дня дитини доцент кафедри догляду за хворими та вищої медсестринської освіти Макарова О.В. провела бесіду на тему: «Деякі аспекти розвитку мови у дітей до трьох років» зі студентами 2-го курсу медичного факультету №2 на базі КМУ «Обласний спеціалізований будинок дитини» м. Чернівці.
Одним з напрямків нервово-психічного розвитку дитини є розвиток мови. Розвиток мови дитини можна умовно розділити на два етапи: розуміння мови дорослого (сенсорна) та власна активна (моторна) мова. Чим більший запас слів пасивної мови малюка, тим швидше він почне вимовляти їх сам. Усе починається з розуміння окремих слів, але спочатку дитина сприймає лише інтонації.
Дитина надзвичайно швидко навчається у період від року до трьох. Швидко зростає кількість слів, які вона розуміє, тобто так званий пасивний словник. Найпершими словами, які починає розуміти малюк, є назви речей, що його оточують, імена дорослих, назви іграшок, зображень предметів, одягу та частини тіла й обличчя. До двох років дитина знає майже всі слова, які стосуються оточуючих речей, що говорить їй дорослий.
Після того, як дитина має певний словниковий запас, у її мові почнуть з’являтися фрази з двох-трьох слів.
Незважаючи на всі успіхи малюка в розвитку мови, не варто думати, що він уже розуміє абсолютно все сказане вами. Дитяче мислення ще недостатньо для того, аби сприйняти те, що ви сказали, на зразок складних фраз, абстрактних висловлювань.
Якщо створити для малюка необхідні умови, розвиток мови відбуватиметься активно, для чого варто дотримуватися таких порад.
Розмовляйте з малюком якомога більше. Ваша мова повинна бути граматично правильною, вимовляйте всі слова так, як слід, бо вживання «дитячої» мови перешкоджає формуванню «нормальної» мови дитини.