13 грудня в місті Київ відбувся важливий захід, організований Національною психологічною асоціацією, присвячений презентації результатів дослідження «Психічне здоров’я та університетська підготовка соціальних працівників, медичних сестер і психологів».
Подія проходила в межах проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я» та об’єднала фахівців із різних сфер для обговорення шляхів покращення підготовки кадрів у галузі психічного здоров’я.
Буковинський державний медичний університет на заході представили: Діана Григорець, магістр медсестринства, викладач закладу фахової передвищої освіти БДМУ; Матвій Дарійчук, викладач кафедри психології та філософії, керівник простору психосоціальної підтримки «Дбаю про себе», створеного за підтримки USAID.
У рамках презентації учасники мали змогу ознайомитися з результатами дослідження, яке вивчало можливості інтеграції психічного здоров’я в освітній процес. Було акцентовано на таких напрямах: розробка професійних стандартів для подолання прогалин у підготовці кадрів у сфері психічного здоров’я; включення компонентів психічного здоров’я та психосоціальної підтримки до навчальних програм для спеціальностей «Психологія» та «Медсестринство»; формування рекомендацій із підвищення стресостійкості медичних працівників, створення психологічно безпечного робочого середовища та запобігання професійному вигоранню.
У дискусії взяли участь експерти національного та міжнародного рівня, серед яких: Андрій Вітренко, заступник Міністра освіти і науки України; Валерія Палій, віцепрезидентка НПА Альона Герасимова, керівниця проєкту «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», Пакт; Анастасія Голотенко, експертка з психічного здоров’я Координаційного центру з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України; міжнародні фахівці з Temple University (США) та Health Federation of Philadelphia.
Представники БДМУ поділилися досвідом впровадження компонентів психічного здоров’я у навчальний процес. Вони також брали участь у ситуаційному аналізі факторів, що впливають на психічне здоров’я, та обговоренні необхідності адаптації освітніх програм відповідно до сучасних викликів.
Всі напрацювання були передані до Координаційного центру з психічного здоров’я для подальшого використання у формуванні політик і стандартів освіти.
БДМУ продовжує активно працювати над інтеграцією інноваційних підходів до підготовки фахівців, забезпечуючи якісну освіту для майбутніх медиків, психологів та соціальних працівників.