Практично з перших днів війни українці частково втратили можливість звернутися до свого сімейного лікаря чи необхідного вузького фахівця у зв’язку зі зміною місце мешкання самої людини або лікарів. Водночас наразі є можливості онлайн-консультування лікарями, якщо пацієнт/клієнт немає можливості отримати очну консультацію лікаря у закладі охорони здоров’я.
Так, практично через тиждень після початку активних бойових дій на території України, розпочався активний прийом дзвінків на гарячу лінію Міністерства охорони здоров’я України (0800602019). Саме з ініціативи БДМУ вдалося зібрати спільноту лікарів та психологів, які пройшли навчання щодо такого прийому дзвінків і консультування онлайн, й досить швидко розпочати забезпечувати потребу населення в медичній допомозі чи психологічній підтримці. За цей період прийнято понад шість тисяч дзвінків з усієї України, особливо із територій з активними бойовими діями.
Ще одним напрямком діяльності, який розпочали завдяки цій же ініціативі щодо онлайн-консультування, та вдався завдяки чудовій команді платформи Helsi, це досить швидко запустити оновлений функціонал телемедичних консультацій, тобто наразі у пацієнтів є можливість записатися на онлайн-консультації сертифікованих лікарів України через сервіс Helsi.me (https://helsi.me/). Наразі на цій платформі працює більше ніж 235 співробітників БДМУ, а кількість наданих консультацій за період війни сягнула більше ніж 1400.
Водночас командою Буковинського державного медичного університету разом з ІТ-компанією NLSQL (Лондон, Великобританія) розроблено сервіс віддалених консультацій DoctorOnlineUA, який активно працює від початку березня. Цей сервіс розроблений на безпечній та захищеній платформі Calendly, а всі сторінки лікарів деперсоналізовані. За цей період надано уже більше 800 онлайн-консультацій та працює біля 300 лікарів, здебільшого співробітників медичних університетів, причому найбільше саме з БДМУ. У чат-боті наразі пацієнт обирає певну спеціальність лікаря, на консультацію до якого він хоче, автоматично обирається один із лікарів за цією спеціальністю та з вільним графіком у бажані пацієнтом часові проміжки, приходить лист на пошту та інфоповідомлення пацієнту та лікарю щодо дня, часу та тривалості консультації. Консультація відбувається у визначений день і час онлайн за посиланням google meet.
Чат-бот DoctorOnlineUA наразі працює через:
– Телеграм – https://t.me/DoctorOnlineUABot,
– Месенджер Facebook – http://m.me/DoctorsOnlineBSMU,
– Miсrosoft Teams – https://teams.microsoft.com/l/chat/0/0?users=28:f9555238-64f3-4ec2-a8fc-3787baa157aa,
– або через сайт – https://doctoronline.bsmu.edu.ua/.
Наводжу декілька відгуків від пацієнтів, і я чесно дуже рада, що наша волонтерська робота приносить українцям користь!
Мені надали дуже детальну консультацію, заспокоїли, що для мене було дуже важливо. Також отримала рекомендації щодо препаратів, які можна придбати тут (знаходжуся у Польщі).
Лікар підтримала, допомогла побачити гарні сторони, у мене з’явилось більше віри в себе. Дуже важливо поспілкуватися з людиною, яка тебе щиро вислухає і підтримає, я дуже вдячна лікарю.
Дуже гарний та хороший спеціаліст і лікар, питала в мене про всі мої симптоми, хвороби, давала консультації. Я їй щиро вдячна за допомогу. Тепер я знаю, що мені потрібно, щоб покращити свій стан здоров’я. Дякую вашому проєкту за таку унікальну можливість.
Лікарка дуже уважна, вислухала, дала релевантні рекомендації
Швидка та кваліфікована відповідь. Все чудово!