Буковинський державний медичний університет

  • Українська
  • English

МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ

Магістратура

225 МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ

Спеціальність 225 Медична психологія

Галузь знань 22 Охорона здоров’я

Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень

Ступінь Магістр

Освітня кваліфікація Магістр медичної психології

Професійна кваліфікація Лікар-психолог

Форма навчання очна (денна)

Термін навчання 6 років на основі повної загальної середньої освіти, 5 років на основі здобутого освітнього ступеня «бакалавр», «молодший бакалавр» «фаховий молодший бакалавр», освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» за спеціальностями галузі знань 22 «Охорона здоров’я» або за спеціальністю 053 «Психологія» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки».

Обсяг кредитів ЄКТС 360 кредитів

Академічні права випускників Після закінчення навчання за освітньою програмою спеціальності «Медична психологія» фахівець може вступати на програми післядипломної освіти (інтернатура, резидентура), де здійснюється підготовка за освітніми програмами підготовки лікаря певної лікарської спеціальності (перелік затверджено наказом МОЗ України від 22.06.2021 №1254).

Після закінчення навчання за освітньою програмою спеціальності «Медична психологія» фахівець також може вступати на програму клінічної ординатури та/або для здобуття ступеню доктора філософії.

Працевлаштування випускників На післядипломному етапі (в інтернатурі) навчання здійснюється за програмами підготовки фахівця з первинною спеціалізацією відповідно до набутої базової спеціальності. Після підготовки в інтернатурі (резидентурі) фахівцю присвоюється кваліфікація – лікар з певної спеціальності і він здатний виконувати зазначену в ДК 003:2010 професійну роботу і може займати відповідну посаду

  • Лікар-психолог

Перелік компетентностей випускника:

Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми медичної психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог..

Загальні компетентності:

  1. Здатність застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях.
  2. Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професії.
  3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел із застосуванням інформаційних та комунікаційних технологій.
  4. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
  6. Здатність приймати обґрунтовані та фахові рішення.
  7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
  8. Здатність до міжособистісної взаємодії.
  9. Здатність працювати в команді, мотивувати людей і рухатися до спільної мети.
  10. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  11. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
  12. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства; усвідомлення цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідності його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

  1. Здатність до збирання та критичного опрацьовування, аналізу та узагальнення медичної та психологічної інформації з різних джерел.
  2. Здатність узагальнювати інформацію щодо суб’єктивних і об’єктивних проявів психологічних проблем, субклінічних хворобливих станів та захворювань.
  3. Здатність встановити психологічний контакт із пацієнтом із метою подальшого формулювання повного функціонального діагнозу та/або діагностичного формулювання, в т.ч. регістр-синдрому з урахуванням  оцінки фізичного, психічного розвитку, клінічного діагнозу та диференційної діагностики.
  4. Здатність до вибору оптимальних методів та проведення клінічної / психологічної діагностики пацієнта.
  5. Здатність до оцінювання результатів діагностики, лабораторних та інструментальних досліджень, проведення психологічного дослідження та аналізу, систематизації, оцінювання психометричних та психодіагностичних методик, формулювання аргументованих висновків та рекомендацій.
  6. Здатність до планування, організації та здійснення психологічного дослідження, використання валідного і надійного психодіагностичного інструментарію, аналізу та систематизації отриманих результатів, формулювання аргументованих висновків та рекомендацій.
  7. Здатність до визначення обсягу, порядку та характеру заходів надання медико-психологічної допомоги з урахуванням вікових, гендерних, культуральних, особистісних та інших індивідуальних особливостей пацієнтів.
  8. Здатність до здійснення медико-психологічних інтервенцій.
  9. Здатність до використання науково верифікованих методів та технік, використання моно- і комбінованих схем комплексного лікування з застосуванням медикаментозної терапії.
  10. Здатність надання медико-психологічної допомоги, в т.ч. екстренної при психоемоційному стресі, життєвих кризах, суїцидальних намірах тощо.
  11. Здатність до діагностики невідкладних станів, визначення тактики і надання екстреної та невідкладної медичної допомоги.
  12. Здатність до практичного використання психологічного впливу та психотерапії.
  13. Здатність до проведення експертної оцінки психологічного стану людини та експертизи працездатності (медико-соціальної, військово-лікарської, психолого-психіатричної, судової, медико-педагогічної).
  14. Здатність до здійснення психоосвітньої роботи серед населення та медичних працівників.
  15. Здатність до здійснення психологічної реабілітації населення.

Актуальні новини

Співпраця з реабілітаційними центрами: нові можливості для практичної підготовки студентів БДМУ

 Реабілітація дітей – це не лише шлях до фізичного одужання, а й міст до повноцінного життя, наповненого радістю, розвитком і вірою в себе. Саме тому […]

У БДМУ розпочато тренінговий курс цифрової майстерності для викладачів

29 квітня стартувала перша сесія тренінгового курсу для викладачів БДМУ «Професійна майстерність викладача: цифрова педагогіка» у рамках проекту UkraineDigiTrans «Digital Transformation for Medical Education in […]

Студенти БДМУ взяли участь в інтенсиві «Лідерство в медичній освіті» від UHC

 14-16 квітня на базі Києво-Могилянської академії завдяки організації Українського центру охорони здоров’я та Україно-швейцарського проєкту було проведено інтенсив для 19-х студентів з 7 областей України! […]