На кафедрі біоорганічної і біологічної хімії та клінічної біохімії доцент Мар’яна Дікал провела пізнавальну бесіду «Основні ознаки та способи адаптації у суспільне середовище осіб з аутизмом» зі студентами ІІ курсу 19 групи медичного факультету №2.
В грудні 2007 року Генеральною Асамблеєю ООН визначено, що 2квітня є Всесвітнім днем поширення інформації про проблеми аутизму. Він відзначається щорічно і закликає активізувати зусилля задля того, щоб діти та дорослі, які мають це захворювання, стали в майбутньому повноправними членами суспільства.
Основні ознаки аутизму – це проблеми з соціальною взаємодією, проблеми з комунікацією, включаючи мову, та стереотипна поведінка. Людина цілковито заглиблюється в себе, поринає у створений нею власний світ. Це може бути страх перед мінливим соціумом, перед спілкуванням з іншими людьми, неспроможність знайти й реалізувати себе, занижена або, навпаки, неадекватно завищена самооцінка, психотравмувальна ситуація та багато іншого.
Особливо уважними повинні бути батьки і звернути увагу на поведінку дитини у ранньому віці.
Їх має насторожити те, що дитина може не виявляти цікавості до ігор із дітьми чи рідними або до будь-якої іншої взаємодії. У неї спостерігаються відсутність або затримка мовлення, дитина не повторює за дорослими звуків, не всміхається у відповідь на усмішку, не виявляє емоцій за допомогою міміки, у неї відсутні звичайні жести – такі, як показування пальцем, простягання руки, щоб дотягтися до предмету або помахати на прощання. Відсутність реакції при звертанні на ім’я, дитина уникає погляду віч-у-віч. Її рухи часто повторюються. Наприклад, вона упродовж тривалого часу крутиться, розгойдується, лаштує іграшки в лінію тощо. Має підвищену чутливість до шуму, музики, світла, одягу, запахів, купання і проблеми з крупною та дрібною моторикою.
Якщо у дитини виявлено симптоми аутизму, не зволікайте! Чим раніше буде розпочато лікування та психокорекцію, тим більше шансів адаптувати дитину й сім’ю до соціуму, дати їм змогу жити повноцінним життям.