• Українська
  • English
Як організувати свій час
Як організувати свій час

Як організувати свій час

ПОРАДИ ПЕРШОКУРСНИКУ. Студентські роки – один із найбільш прекрасних періодів у житті людини. Проте у значної кількості студентів-першокурсників можуть з’явитися певні труднощі, пов’язані зі збільшенням обсягів самостійної навчальної діяльності, пристосуванням до нового колективу студентської групи, необхідністю самостійно організовувати побут тощо. Відсутність навичок самоорганізації та уміння розпоряджатися власним часом можуть негативно впливати на якість навчання. Швидше пристосуватися до вимог вищої школи, нових форм організації навчальної діяльності, особливостей взаємодії з однокурсниками та викладачами допоможе чітка організація часу та його раціональне використання.

Знай, що ти не самотній і в будь-який момент можеш звернутися за мудрою порадою до куратора та викладачів, які, до речі, також колись були першокурсниками. Готові надати підтримку та допомогу працівники медико-психологічного центру БДМУ.

Яскравість та насиченість студентських років залежить лише від тебе. Успіхів і цікавих студентських буднів!

Шановний першокурснику!

Плануючи власну діяльність, наміть довгострокові плани на семестр, короткострокові плани на тиждень та чіткі плани на день.

Визнач пріоритети. Виділи найбільш важливі завдання.

Не хапайся за все й одразу. Починай із найдовшої за тривалістю і найважчої справи. Поділи її на частини і виконуй крок за кроком.

Упорядкуй простір. Наведи лад на робочому столі, упорядкуй папки у своєму комп’ютері.

Плани на день складай напередодні ввечері, відзначаючи найбільш важливі та виділяючи 60% часу на заплановану діяльність, 20% – на непередбачену діяльність та 20% – на спонтанну активність.

Диференціюй заплановані справи на важливі й термінові, важливі та не термінові, не важливі й термінові, не важливі й не термінові.

Дотримуйся запланованого розпорядку виконання справ. Наступну роботу розпочинай після завершення попередньої. Витрачай на виконання діяльності стільки часу, скільки запланував.

Навчися говорити “ні” тим дрібним питанням, які відволікають, заважають, дратують. Дотримуйся гасла “Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні”.

Обов’язково виділи час на харчування та відпочинок. Чергуй навчання і відпочинок (після 1 години розумової активності доцільно робити 15-хвилинну перерву).

Встановлюй межі зустрічей, спілкування з друзями, відвідування магазинів, кав’ярень тощо.

Виділи час на позанавчальну діяльність, що збагатить твій досвід та сприятиме розкриттю потенціалу.

Упродовж кількох днів аналізуй розпорядок дня і зверни увагу, на що витрачається значна кількість часу.

Визнач “поглиначів” часу (небажаних відвідувачів, телефонні розмови, відвідування соціальних мереж, перегляд телепередач, неохоту займатися певною справою, надмірну захопленість улюбленою діяльністю тощо). Мінімізуй їхній вплив. Відверта відповідь на запитання “Що я зараз роблю?” допоможе боротися з поглиначами часу.

Пам’ятай, що будь-яка справа займає стільки часу, скільки на неї виділено.

У всіх однакова кількість часу: 24 години на добу. Зверни увагу, на що саме спрямовуєш час і якого результату хочеш досягти.

Матеріал підготувала: Алла Борисюк, професор кафедри психології та соціології

Корисно знати