• Українська
  • English
Лікар та пацієнт: дві сторони конфлікту

Лікар та пацієнт: дві сторони конфлікту

Охорона здоров’я – це сфера, де дуже яскраво проявляються людські емоції, оскільки медицина стосується таких цінностей, як людське життя і здоров’я, тому конфлікти в цій сфері виникають набагато частіше, ніж в інших галузях людської діяльності.

За останні роки значно зросла кількість конфліктних ситуацій, що виникають між пацієнтами та медичними організаціями у зв’язку з наданням медичної допомоги (медичних послуг). Причин цьому багато: і зміна соціально-економічних умов, і підвищення правової свідомості населення, і збільшення частки дорогих медичних послуг, і навіть поширеність серед населення різноманітних психічних розладів.

Відносини, що виникають у сфері надання медичних послуг, мають наступні характерні риси, що впливають на розвиток конфлікту:

– по-перше, відносини лікаря й пацієнта при наданні медичної послуги асиметричні, оскільки лікар є фахівцем, а пацієнт, як правило, підкорюється приписам;

– по-друге, медичні послуги надаються в умовах недосконалого знання про людину й стан її здоров’я;

– по-третє, при виникненні конфлікту важливою стає проблема доведення наявності факту порушення прав пацієнта, внаслідок медичної помилки й інших неналежних дій або бездіяльності медичного персоналу.

Отже, керівнику закладу охорони здоров’я необхідно організовувати практичний розгляд показових конфліктних ситуацій, які трапилися у закладі останнім часом із пацієнтами з пошуком правильної моделі поведінки, яке б задовольнило обидві сторони конфлікту.

Правила безконфліктного спілкування:

  1. Усмішка та приємна розмова.
  2. Доброзичливість та повага до пацієнта.
  3. Ввічливість та відсутність категоричності у спілкуванні.
  4. Створення для пацієнта психологічного комфорту під час пояснення лікувально-діагностичного процесу.
  5. Логічність у своїх рекомендаціях та підтримка уваги пацієнта з метою стимулювання його активності на час лікування.

 

 

 

Матеріал підготувала: к.мед.н, доцент кафедри соціальної медицини та організації охорони здоров’я Анжела БІДУЧАК

 

 

 

Корисно знати

Днів
Годин
Хвилин
Секунд
Обери Університет своєї мрії

Багатотисячний колектив БДМУ запрошує старшокласників, їх батьків та всіх бажаючих на День відкритих дверей ОНЛАЙН