Клінічна практика з догляду за хворими на етапі фізичної терапії та реабілітації є невід’ємною складовою підготовки бакалаврів-помічників фізичних терапевтів, дозволяючи закріпити теоретичні знання та відпрацювати професійні навички в реальних клінічних умовах.
18 липня відбувся захист виробничої (клінічної) практики студентів 1-го курсу медико-психологічного факультету спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» (освітній ступінь «бакалавр») Буковинського державного медичного університету.
Комісія з підсумкового модульного контролю, до складу якої увійшли завідувач кафедри догляду за хворими та вищої медичної освіти, д.мед.н., професор Ігор Плеш (голова комісії), завідувач відділу виробничої практики, к.мед.н., доцент Наталія Волошинович, к.мед.н., доцент Лілія Борейко, к.мед.н., доцент Олег Хомко та к.мед.н., доцент Оксана Юрків, оцінила рівень засвоєння бакалаврами клінічних компетенцій.
Клінічна практика з догляду за хворими на етапі фізичної терапії та реабілітації є клінічною дисципліною, під час вивчення якої відбувається знайомство студента із роботою лікувальних закладів стаціонарного типу, формування морально-етичних основ подальшої професійної роботи бакалавра-помічника фізичного терапевта, засвоєння практичних навичок і теоретичних знань для ефективного використання і надання допомоги пацієнтам на етапах реабілітації.
У 2024–2025 навчальному році бакалаври 1-го курсу БДМУ за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» проходили клінічну практику з догляду за хворими на етапі фізичної терапії та реабілітації з 23 червня по 18 липня 2025 року на клінічних базах: Буковинський центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Особлива дитина» м.Чернівці, КНП «Міська дитяча клінічна лікарня» ЧМР м.Чернівці, КНП «Центральна міська клінічна лікарня» ЧМР м.Чернівці, ОКНП «Буковинський центр відновного лікування та комплексної реабілітації дітей» м.Чернівці, ОКНП «Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги» м.Чернівці, ОКНП «Чернівецька обласна дитяча клінічна лікарня» м.Чернівці, ОКНП «Чернівецька обласна клінічна лікарня» м.Чернівці, ОКНП «Чернівецький обласний госпіталь ветеранів війни» м.Чернівці, ОКНП «Чернівецький обласний клінічний кардіологічний центр» м.Чернівці.
Керівниками практики були доценти Лілія Борейко, Олег Хомко, Оксана Юрків.
Перед початком практики відбулося обговорення її організації, основних завдань та перспективних питань терапії та реабілітації спільно з керівниками баз практик.
Серед ключових тем обговорення були сучасні вимоги до медичної практики, впровадження доказових методів реабілітації, особливості медичної документації та її коректного ведення. Окрему увагу приділили ролі бакалавра-помічника фізичного терапевта у мультидисциплінарній команді, питанням комунікації з пацієнтами та їхніми родичами, а також аспектам психологічної підтримки хворих.
Разом зі студентами обговорили виклики, з якими стикаються бакалаври-помічники фізичного терапевта в сучасній системі охорони здоров’я, а також шляхи їх подолання, що сприятимуть підвищенню рівня професійної підготовки відповідно до сучасних світових стандартів реабілітації.
Головною метою клінічної практики було формування високого рівня професійної компетентності у майбутніх фахівців, що забезпечить їхню ефективну роботу в медичних закладах та надання якісної медичної допомоги пацієнтам. Під час практики студенти засвоїли широкий спектр клінічних навичок, навчалися аналізувати й оцінювати клінічні ситуації, визначати проблеми та розробляти обґрунтовані рішення. Особливий акцент було зроблено на розвитку критичного мислення, що дозволяє швидко й ефективно діяти в умовах реальної клінічної практики та приймати важливі медичні рішення.
Окрему увагу студенти приділили вдосконаленню комунікативних навичок: навчалися ефективно спілкуватися з пацієнтами, їхніми родичами та медичним персоналом, дотримуючись принципів професійної етики. Особливу увагу приділяється професійній етиці, дотриманню конфіденційності та принципам командної роботи. Бакалаври також опанували ведення медичної документації відповідно до вимог.
Клінічна практика стала для студентів не лише можливістю поглибити знання та вдосконалити практичні навички, а й важливим етапом професійного зростання, що дозволив їм краще усвідомити роль бакалавра-помічника фізичного терапевта у системі охорони здоров’я. Всі студенти успішно склали модульний контроль, підтвердивши високий рівень засвоєння компетенцій, передбачених навчальною програмою.
Матеріал підготували доценти Лілія Борейко та Олег Хомко.