Щорічно 10 листопада відзначають Всесвітній день науки в ім’я миру та розвитку, що підкреслює роль науки в суспільстві. Цей день наголошує на важливості та актуальності науки в нашому щоденному житті.
Напередодні даного дня на кафедрі медичної біології та генетики викладачі разом зі студентами обговорили актуальні питання в галузі медичної генетики: сучасні підходи у лікуванні та діагностиці спадкової патології; роль медико-генетичних знань у практичній роботі лікаря та місце медичної генетики у системі медичних знань; а також обговорили зростання спадкової патології у загальній структурі захворюваності та роль медико-генетичного консультування.
Сьогодні, студенти-першокурсники з перших місяців навчання активно долучаються до наукової роботи: готують наукові реферати за темами, які виносяться на самостійну роботу студента; виконують індивідуальні завдання та пошуки, будучи членами студентського наукового гуртка кафедри; презентують свої доробки на науковому гуртку та доповідають за результатами власних досліджень на конференціях в Україні та за її межами тощо.
Всесвітній день науки yа кафедрі соціальної медицини та організації охорони здоров’я
Роль науки для громад зростає у світлі Глобальних Цілей сталого розвитку. 17 цілей Порядку денного до 2030 року є взаємопов’язаними, використання наукових здобутків сприяє їх досягненню. Тема святкування у 2024 році: «Чому наука має значення: залучення розуму та розширення можливостей майбутнього».
На кафедрі соціальної медицини та організації охорони здоров’я до визначної дати провели зустрічі з студентами медичного факультету 4 та 5 курсів та 6 курсу медико-фармацевтичного факультету. Головною темою заходів було впровадження досліджень в освітній процес, питанням для дискусії – «Коли розпочинається шлях науковця?». В обговоренні приймали участь завідувач кафедри, доцент Ігор Навчук, доценти кафедри: Любов Власик, Анжела Бідучак, Жанетта Чорненька та Ельвіра Ясинська.
Під час зустрічей вивчалася думка студентів щодо форм викладання та ефективності дослідницького навчання. Як і в опитуванні, яке проводилося у весняному семестрі 2023-2024 навчального року, незважаючи на різний досвід написання тез студентами у групах четвертого та п’ятого курсів, найбільш прийнятними формами визнали методики, орієнтовані на студента «дослідження під керівництвом викладача» та «активна участь у наукових форумах, дискусіях» (разом 67% та 80% відповідно). Менше визнання мали форми, орієнтовані на викладача – «навчання на прикладах досліджень викладача» та «вивчення методів дослідження» (17% та 20% відповідно). Серед очікуваних результатів впровадження – «покращення засвоєння знань» (35% та 52% відповідно), «можливість досліджувати в клінічній практиці» (27% обидва курси), «покращення взаєморозуміння з викладачем» (13% та 17% відповідно).
Найбільший інтерес для студентів становили клінічні дисципліни, оскільки вони є важливими для професійної діяльності.
Залучення здобувачів до дослідницької діяльності надає їм низку переваг: виводить їхнє мислення на новий рівень, сприяє вибору оптимальної освітньої траєкторії та розширює коло професійних перспектив.
Підготувала Любов Власик, доцент кафедри соціальної медицини та організації охорони здоров’я
День науки на кафедрі гігієни та екології
Проведено пізнавальний захід “Актуальні питання гігієни дітей і підлітків” для студентів 3-го курсу медичного факультету спеціальності “Медицина” під час засідання студентського наукового гуртка кафедри “Профілактична медицина”.
Розпочав захід завідувач кафедри, д.мед.н, професор Леонід Власик, який наголосив на актуальності теми пізнавального заходу, необхідності розуміння студентами та застосування в майбутній лікарській практиці окремих аспектів гігієни дітей і підлітків, ознайомив присутніх із сучасними нормативними документами у цій сфері.
Доцент кафедри Тамара Грачова розповіла студентській аудиторії про особливості фізичного розвитку дитячого населення на сучасному етапі та результати досліджень, проведених працівниками кафедри під час вивчення стану організованого харчування дітей у дитячих навчальних закладах нашого міста.
Студенти представили цікаві доповіді. Валерія Пилипюк представила презентацію «Порівняння педагогічних систем: Монтесорі, Вальдорфської та фінської системи освіти», в якій розповіла про їх переваги та недоліки, можливості імплементаціїї окремих елементів цих систем для покращення вітчизняної системи дошкільної та шкільної освіти. Валентина Бондаренко нагадала аудиторії про важливість здорового харчування у дитячому віці та розповіла про різновиди харчування, які батьки іноді нав’язують своїм дітям, підкресливши типові дефіцити нутрієнтів, які можуть виникати на фоні веганської дієти, палеодієти, кетодієти, сироїдіння тощо. Софія Панченко розповіла про типові гіповітамінози у дітей дошкільного та шкільного віку, їх основні причини та профілактику. Анастасія Крупко представила цікаву вікторину, під час якої студенти мали змогу перевірити свої знання.
Керівник студентського наукового гуртка кафедри, доцент Оксана Кушнір провела практикум з оцінки якості та безпеки дитячих іграшок, зокрема їх органолептичного дослідження, визначення стійкості захисно-декоративного покриття до вологої обробки, оцінки рівня шуму іграшки за допомогою шумоміра. Під контролем викладачів усі бажаючі мали змогу спробувати себе в ролі експертів та дати гігієнічну оцінку отриманим результатам.
Організатор заходу: керівник студентського наукового гуртка кафедри “Профілактична медицина” доцент Оксана Кушнір