222 МЕДИЦИНА
Спеціальність 222 Медицина
Галузь знань 22 Охорона здоров’я
Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень
Ступінь Магістр
Освітня кваліфікація Магістр медицини
Професійна кваліфікація Лікар
Форма навчання очна (денна)
Термін навчання 6 років на основі повної загальної середньої освіти, 5 років на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст», освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр»
Обсяг кредитів ЄКТС 360 кредитів
Академічні права випускників Для подальшої професійної підготовки фахівець може вступати на програми післядипломної освіти (інтернатура, резидентура), де здійснюється підготовка за освітніми програмами підготовки лікаря певної спеціальності, а також може вступати на програму для здобуття ступеню доктора філософії.
Працевлаштування випускників Після закінчення навчання за освітньою програмою магістра спеціальності «Медицина» фахівець здатний виконувати професійну роботу:
- лікар-інтерн (код КП – 3229);
- лікар-стажист (код КП – 3221);
- лікар-резидент (код КП – ХХХ).
Після підготовки в інтернатурі або лікарській резидентурі фахівцю присвоюється кваліфікація «лікар», він здатний виконувати зазначену в ДК 003: 2010 професійну роботу і може займати первинну посаду за наступними спеціальностями:
- Акушерство та гінекологія
- Анестезіологія та інтенсивна терапія
- Внутрішні хвороби
- Дерматовенерологія
- Дитяча хірургія
- Епідеміологія
- Загальна практика – сімейна медицина
- Інфекційні хвороби
- Лабораторна діагностика, вірусологія, мікробіологія
- Медицина невідкладних станів
- Неврологія
- Ортопедія і травматологія
- Отоларингологія
- Офтальмологія
- Патологічна анатомія
- Педіатрія
- Психіатрія
- Радіологія
- Судово-медична експертиза
- Фізична та реабілітаційна медицина
- Хірургія
Перелік компетентностей випускника:
Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі, у тому числі дослідницького та інноваційного характеру у сфері медицини. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Загальні компетентності:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності.
- Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
- Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- Здатність працювати в команді.
- Здатність до міжособистісної взаємодії.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність спілкуватись іноземною мовою.
- Здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології.
- Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
- Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
- Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.
- Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
- Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
- Здатність збирати медичну інформацію про пацієнта і аналізувати клінічні дані.
- Здатність до визначення необхідного переліку лабораторних та інструментальних досліджень та оцінки їх результатів.
- Здатність до встановлення попереднього та клінічного діагнозу захворювання.
- Здатність до визначення необхідного режиму праці та відпочинку при лікуванні та профілактиці захворювань.
- Здатність до визначення характеру харчування при лікуванні та профілактиці захворювань.
- Здатність до визначення принципів та характеру лікування та профілактики захворювань.
- Здатність до діагностування невідкладних станів.
- Здатність до визначення тактики та надання екстреної медичної допомоги.
- Здатність до проведення лікувально-евакуаційних заходів.
- Здатність до виконання медичних маніпуляцій.
- Здатність розв’язувати медичні проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності, включаючи систему раннього втручання.
- Здатність до визначення тактики ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду. Навички консультування з питань планування сім’ї та підбору метода контрацепції.
- Здатність до проведення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів.
- Здатність до планування і проведення профілактичних та протиепідемічних заходів щодо інфекційних хвороб.
- Здатність до проведення експертизи працездатності.
- Здатність до ведення медичної документації, в тому числі електронних форм.
- Здатність до оцінювання впливу навколишнього середовища, соціально-економічних та біологічних детермінант на стан здоров’я індивідуума, сім’ї, популяції.
- Здатність до проведення аналізу діяльності лікаря, підрозділу, закладу охорони здоров’я, забезпечення якості медичної допомоги і підвищення ефективності використання медичних ресурсів.
- Здатність до організації та інтеграції надання медичної допомоги населенню та проведення маркетингу медичних послуг.
- Здатність до проведення епідеміологічних та медико-статистичних досліджень здоров’я населення; обробки соціальної, економічної та медичної інформації.
- Зрозуміло і однозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з проблем охорони здоров’я та дотичних питань до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
- Здатність управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів
- Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проекти у сфері охорони здоров’я.
- Дотримання етичних принципів при роботі з пацієнтами, лабораторними тваринами.
- Дотримання професійної та академічної доброчесності, нести відповідальність за достовірність отриманих наукових результатів.