ДЕНЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. 23 квітня весь світ відзначає день англійської мови у форматі проведення тижня офіційних мов. Тому в цей день ми не випадково звертаємось до професора кафедри іноземних мов Ніни Соловйової, яка очолювала кафедру іноземних мов БДМУ 38 років. Ніна Михайлівна вже більше півстоліття навчає майбутніх лікарів англійської мови. “Docendo – discimus” – навчаючи інших – навчаюся сам – ось кредо всієї її педагогічної діяльності як лінгвіста.
Професор Ніна Соловйова тривалий час досліджує проблеми лінгвістики тексту та лінгвометодики, використання спеціальної лексики та її функціональних характеристик у субмові медицини. З 1979 року вона та її колеги започаткували уніфіковану модель курсу навчання “Іноземні мови у медичному вузі”.
– Шановна Ніно Михайлівно, яке значення, на Ваш погляд, має сьогодні англійська мова для сучасного покоління?
– Вже те, що встановлення дня англійської мови святкується Департаментом з зв’язків з громадськістю ООН свідчить про важливість вивчення цієї мови, хоча це свято є молодим. Вперше його було започатковано у 2010 році на честь дня народження великого англійського драматурга Вільяма Шекспіра.
Сьогодні англійська вважається однією з найпоширеніших мов світу, нею спілкуються більше мільярда людей. Через пізнання англійської мови відбувається розширення лінгвістичного кругозору студентів, набуття навичок самостійного аналітичного творчого мислення, раціональної роботи із науковою літературою, іншомовної комунікації.
Вивчайте англійську мову із задоволенням, а головне – активно нею користуйтеся!
Хочу відмітити великий виховний потенціал іноземних мов для формування духовно-ціннісних орієнтацій студентської молоді.
– Ви як досвідчений педагог, і наставник молодих викладачів кафедри, що порадили б їм у їхній повсякденній практичній роботі зі студентами?
– Перш за все, пробудити у студентів інтерес до вивчення англійської мови і тим самим домогтися від них активної роботи на заняттях. Безперечною має бути ретельна підготовка викладача до кожного заняття. Звичайно, починаючому викладачеві складно ставити експерименти, однак це не може служити приводом для відмови з його боку застосовувати на практиці інші (відмінні від традиційної) технології проведення занять і, зокрема, інтерактивні уроки із залученням Інтернету, а також вже стали популярними проектні методики, які розглядають мову в першу чергу як засіб для досягнення студентами заданих цілей.
А студентам важливо запам’ятати :
It’s never late to learn. – Починати вивчати англійську мову ніколи не пізно.
It’s only by speaking that speaking is learned. – Навчатися говорити іноземною мовою можна лише спілкуючись.
Наслідуйте китайську мудрість:” Що я чув – забув, що я бачив – пам’ятаю, що я зробив – знаю”.
– Чи можете Ви пригадати подію, яка ілюструє застосування набутих студентами знань англійської мови у конкретних життєвих ситуаціях?
– Пригадую 90-ті роки, коли на кафедрі активно працювали групи інтенсивного вивчення англійської мови (керівник – старший викладач Костянтин Заболотний) Студенти Н. Ярема, О. Оленович, М. Швець, А. Стовба вперше зустрілись з носіями мови. Це були дипломовані медичні сестри Weber State University зі штату Юта (США), під час перебування яких ці студенти супроводжували їх як перекладачі на всіх запланованих заходах, екскурсіях, круглих столах, відвідуваннях медичних закладів міста та області і виконали це завдання на “відмінно”.
У сьогоднішній святковий день бажаю, щоб і надалі такий творчий колектив кафедри іноземних мов, у складі якого працюють, як досвідчені, так і молоді викладачі, спрямовував свою роботу на досягнення активного комунікативного та свідомо-практичного підходів до навчання англійської мови за методом наближення до реальних ситуацій медичної практики, забезпечення актуалізації принципу мотивації.