• Українська
  • English
Тайм-менеджмент активної домогосподарки
Тайм-менеджмент активної домогосподарки

Тайм-менеджмент активної домогосподарки

8 червня відзначається неофіційне свято – Міжнародний день домогосподарки і домохазяїна.

Робота, кар’єрний ріст, сімейний  затишок, чиста оселя і водночас наявність вільного часу для себе, коли можна зайнятися справою, яка приносить задоволення, отримати приємні емоції від спілкування з улюбленою подругою, попіклуватися про власне здоров’я … Як втілити цю мрію в реальність, як встигнути все і вдома, і на роботі, не втративши життєвого оптимізму? 

Час летить – це погана новина. Хороша новина – Ви пілот свого часу…

Стів Джобс

Плануйте свої справи: на рік, на місяць, на тиждень, на наступний день. Заплановане запишіть (намалюйте, якщо так приємніше), поділивши на 4 категорії:

Категорія 1. Важливо і терміново

Категорія 2. Важливо і не терміново

Категорія 3. Не надто важливо, але терміново

Категорія 4. Не надто важливо і не терміново

Таким чином ви зможете спрямувати максимальні зусилля на те, що є дійсно важливим і вчасно завершити заплановане. Періодично контролюйте зроблене по кожній із категорій, не забувши похвалити себе, викреслюючи черговий реалізований пункт зі списку.

  1. Поділіть «слона на біфштекси»: зробити ремонт у квартирі, написати монографію – подібні проекти важко реалізувати швидко, а якщо форсувати події можна втратити натхнення. Спробуйте поділити серйозні завдання на частини, логічно пов’язані між собою і втілювати їх поступово, конкретно запланувавши кінцевий термін виконання. Якщо поставлене завдання видається надто нудним, скористайтеся методом «пазлів» – розділіть поставлене завдання на окремі блоки, але виконуйте їх у тій послідовності, яка вам подобається, навіть якщо комусь вона видається нелогічною. Головне – отримати в кінцевому результаті цілісну картинку.
  2. Знайдіть власні «кайроси» – періоди часу, особливо зручні для виконання певної роботи. При плануванні поточних справ допоможе принцип 20/80, сформульований у минулому сторіччі італійським економістом Вільфредо Парето: у період найбільшої працездатності успішно виконується 80% запланованої роботи, а за решту часу – лише 20%. Тому, не варто нехтувати власними біоритмами: пити чай, базікати по телефону, розгрібати поточні не надто важливі справи, коли організм максимально налаштований попрацювати, адже цей період триває всього 20% загального часу. Не забувайте чергувати розумову та фізичну працю.
  3. Нейтралізуйте хронофагів: подумайте, чи варто витрачати дорогоцінний час на лайки у соцмережах, перегляд безкінечних телесеріалів, безцільний шопінг, виконання чужої роботи. Проаналізуйте власні поглиначі часу і спробуйте звести їх до мінімуму.
  4. Перед виконанням роботи налаштуйтеся на позитивні моменти, які дасть її виконання (допишу монографію – буде високий рейтинг). Домашню роботу також розпочинайте з позитивного налаштування: «Я – гарна господиня. У мене скрізь порядок. Я люблю своїх рідних і з задоволенням прибираю свою оселю та готую для них смачну їжу». Негативні думки («Я постійно не встигаю», «Вже набридла ця кухня», «Недавно прибрала, а вони вже насмітили») псують настрій і гальмують активність.
  5. Забронюйте час для сім’ї. Адже саме для гарних стосунків ми створюємо свої сім’ї, а щоб мати більше можливостей для благополуччя своїх рідних ходимо на роботу. Встановіть певний період часу (наприклад, з 18.00. до 21.00 тощо) коли вимикаються  комп’ютер, телефон, думки про роботу відходять на задній план і можна спокійно поспілкуватися з рідними. Психологи стверджують, якщо жінка відсутня вдома більше трьох вечорів на тиждень, її рідні гостро відчувають дефіцит спілкування.
  6. Не забувайте поповнювати свій запас енергії. Якщо Ви нехтуватимете собою, то просто не матимете сил після робочого дня на ефективну «другу зміну» вдома та спілкування з рідними людьми «на позитиві». Розпочніть ранок з того, що дає заряд бадьорості: для когось це молитва, для когось – освіжаючий душ і ранкова гімнастика, знайдіть свій варіант. Позитивні емоції, здорове харчування, повноцінний здоровий сон, заняття спортом – щоденна «програма максимум». Один раз на тиждень (мінімум – на місяць) вільний час присвятіть собі. Якщо вихідні для вас – це дні з подвійним навантаженням, оберіть будь-який не надто завантажений робочий день і заплануйте для себе декілька «приємностей»: під час обідньої перерви на роботі перегляньте цікавий журнал, почитайте книгу, зробіть кілька тонізуючих вправ. Після роботи прогуляйтеся неспішною ходою в парку чи вулицями, з якими пов’язані приємні спогади, поспілкуйтеся з людьми, які є джерелом позитивних емоцій, дозвольте собі улюблену їжу.
  7. Частіше посміхайтеся, адже психологи стверджують, що посмішка здатна запевнити організм, що у його власника все чудово. А головне – усе, що робите, робіть з любов’ю до своєї справи, до людей з якими і для яких працюєте.


Матеріал підготувала: к.мед.н., старший викладач кафедри гігієни та екології О.В. Кушнір 

Корисно знати