• Українська
  • English
Місце поезії у науково-педагогічному процесі на кафедрі анатомії людини імені М.Г.Туркевича

Місце поезії у науково-педагогічному процесі на кафедрі анатомії людини імені М.Г.Туркевича

Першою навчальною дисципліною у закладі вищої освіти «Буковинський державний медичний університет», яка відкриває завісу майбутньої лікарської діяльності і закладає основи знань, є анатомія людини.

Без глибокого оволодіння значним анатомічним матеріалом, розуміння теорії будови і розвитку організму людини не може обійтися лікар будь-якої спеціальності. У підготовці студентів-першокурсників на кафедрі анатомії людини використовується поетапний рівень навчання з поступовим ускладненням отримуваної інформації.

При викладанні дисципліни «анатомія людини» під час проведення лекційних і практичних занять викладачі використовують як традиційні, так і нетрадиційні педагогічні методики, завдяки яким студент не лише отримує високі знання, набуває певних практичних навичок, а й навчається вільно і самостійно мислити. Одним із таких нетрадиційних методів є використання мнемоністичних прийомів, які полегшують запам’ятовування складних анатомічних термінів. (“Mnemonikon” з грецької і “mnemonicus”  на латині означає мистецтво запам’ятовування.)

   При підготовці до лекцій проводиться добірка та адаптація анатомічних рисунків та схем, які запозичені з різних літературних джерел, а пояснення деяких анатомічних фактів відбувається у віршованій формі. Наприклад:

Os ethmoidale

Ми вивчаємо кістки мозкового черепа

Ось решітчаста, непарна, os ethmoidale

Через дірочки в пластинці

Ниточки тоненькі йдуть

Скільки запахів, прикиньте,

Експертизу тут пройдуть!

Щитоподібна залоза

Залоза лежить на шиї

Два кільця пересікає

Друге й третє у трахеї

Трийодтиронін і тироксин в кров виділяє.

 

Яєчники

Якщо б кожен з овоцитів

Можна б було запліднити

Світ би був із толку збитий

Адже він не ликом шитий!

Із яєчників лиш Єви (рахував це все

Учений)

Заселити можна було

Мегаполіс здоровенний!

Яєчник ззовні – кірковий шар

Фолікулів багато має

З яйцеклітин тут череда

Зміщаючись назовні, дозріває.

Та в решті-решт лише один дозріє –

Чотири тижні швидко промайнуть,

А інші, як неприкро, не встигнуть

Третинними їх назовуть.

Та зрілий фолікул прорветься

Овуляцією це зветься,

Яйцеклітина в маткову трубу попаде

І сперматозоїд її там знайде.

     Застостосування  мнемотехніки як під час практичних та лекційних занять, так і під час самостійної позааудиторної підготовки студентів, дає можливість підвищити якість знань предмету, а також швидше засвоїти інформацію. Також володіння викладачів мнемотехнічними прийомами, безсумнівно, підвищує їх педагогічну майстерність, що, в свою чергу, також покращує якість освітнього процесу.

Автор тексту  проф. кафедри анатомії людини імені  М.Г. Туркевича

доктор медичних наук Тетяна Хмара

Корисно знати