• Українська
  • English
Правила успішного спілкування
Правила успішного спілкування

Правила успішного спілкування

У психології виділяють низку правил для успішного спілкування.

 

Правило перше: щиро цікавтеся іншими людьми.

Людина, яка не цікавиться своїми побратимами, відчуває найбільші труднощі в житті і заподіює найбільшу шкоду оточуючим. Перш, ніж приступати до обговорення проблеми, яка цікавить Вас, буває корисно поговорити про ті проблеми, які хвилюють вашого співрозмовника. Він стане ближче до вас і швидше вирішить ваші запитання. Цю думку вдало висловив давньоримський поет: «Ми цікавимося іншими людьми тоді, коли вони цікавляться нами».

В основі людської поведінки лежать потаємні бажання. Перш за все треба зрозуміти ці бажання, потім треба змусити вашого співрозмовника пристрасно чогось побажати. Той, хто зможе це зробити, завоює весь світ, а хто не зможе – залишиться на самоті Д. Карнегі

Правило друге: посміхайтеся!

Цією мудрістю володіли древні китайці. Вони говорили: «Людина без посмішки на обличчі не повинна відкривати магазин».

Американці вважають, що вміння посміхатися тісно пов’язане з умінням управляти власним настроєм. Зусиллям волі людина може керувати своїми діями, що відбивається на її настрої.

«Ви повинні відчувати радість, спілкуючись з людьми, якщо хочете, щоб люди відчували радість від спілкування з вами».

Правило третє:

пам’ятайте, що на будь-якій мові ім’я людини – це найбільш солодкий і найважливіший для нього звук!

Люди надають разюче велике значення власного імені. Кожну людину більше цікавить її власне ім’я, ніж будь-які інші імена в усьому світі, разом узяті. Запам’ятавши це ім’я і невимушено вживаючи його, ви робите людині тонкий і досить ефективний комплімент. Якщо ви забудете ім’я людини, неправильно його вимовите або напишете, то поставите себе у вельми невигідне становище.

Дати людині усвідомлення власної значущості – це вірний спосіб завоювати її прихильність. Один з перших уроків, який засвоює кожен політичний діяч США, полягає в наступному: «Згадати ім’я виборця – це державна мудрість. Забути його – означає приректи себе на забуття ». При ділових контактах здатність запам’ятати імена має таке ж значення.

Правило четверте: будьте хорошим слухачем. Заохочуйте інших говорити про себе.

Виявляючи щиру зацікавленість до висловлювань, проблем ділового партнера, можна пробудити його симпатію до вас. Такий прояв уваги – один з найбільших компліментів для будь-якої людини. Небагато людей можуть встояти перед прихованими лестощами.

Багатьом співрозмовникам не вдається справити сприятливе враження тому, що вони не вміють уважно слухати. Вони настільки стурбовані тим, що збираються самі сказати, що ні до чого не прислухаються. Уміння слухати, мабуть, зустрічається набагато рідше, ніж будь-яка інша якість. Доброзичливий, співчутливо налаштований слухач викликає симпатії будь-якого співрозмовника. Якщо людина говорить тільки про себе, то вона тільки про себе і думає. Така людина не цікава іншим.

Уміння задавати питання, на які вашому діловому партнеру буде цікаво відповідати, можна вважати великим і корисним мистецтвом. Заохочуючи співрозмовника до розповіді про себе, про свої досягнення можна завоювати його прихильність.

Правило п’яте: говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.

До кожної ділової зустрічі необхідно ґрунтовно готуватися. Читаючи ділову пресу, розпитуючи спільних знайомих, необхідно визначити ті питання, які найбільше цікавлять вашого майбутнього співрозмовника. Потім необхідно поповнити власні знання з цих питань.

Найвірніший шлях до серця людини – це розмова з нею про те, що вона цінує понад усе. Такий підхід неодмінно полегшить налагодження ділових контактів.

Правило шосте: переконуйте співрозмовника у його значущості і робіть це щиро!

Д.Карнегі зводить шосте правило в найважливіший закон людської поведінки. Слідуючи йому, людина захищає себе від багатьох бід, набуває безліч друзів і почуття морального задоволення. Як тільки цей закон порушується, людина зустрічається з труднощами.

Найглибшою якістю людини можна вважати пристрасне прагнення бути оціненими по достоїнству. У Біблії сказано: «У всьому, як хочете, щоб з вами чинили люди, так чиніть і ви з ними». Людині не потрібні дешеві, нещирі лестощі, але вона пристрасно бажає реальної оцінки своїх достоїнств. Важливо дотримуватися цього золотого правила і давати іншим те, що ми хотіли б отримати від них.

Матеріал підготували: доцент кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології ім. С.М.Савенка, к.мед.н. Юрценюк О.С., асистент кафедри Ротар С.С

Корисно знати