• Українська
  • English
Позитивне налаштування хворих на одужання
Позитивне налаштування хворих на одужання

Позитивне налаштування хворих на одужання

11 лютого світ відзначає всесвітній день хворого. У 1992 році Папа Римський Іоанн Павло ІІ запровадив його для привернення уваги громадськості до людей, що страждають від різних захворювань, щоб допомогти людям стати більш співчутливими до тих, хто потребує допомоги.

 

Саме ця дата була відібрана не випадково, 11 лютого у французькому місті Лурді відбулося явлення Богоматері. Вона зцілила стражденних від невиліковних хвороб та недуг, після чого стала народною «рятівницею хворих».  

У цей день значну увагу приділяють людям, що страждають різними захворюваннями, проводять благодійні акції у медичних установах та санітарно – просвітницькі у навчальних закладах. Хворих підбадьорюють, підтримують та усіляко налаштовують на швидке і успішне видужання.

Усім давно відомо, що людина, яка налаштована позитивно одужує набагато швидше за ту, що перебуває у мінорному настрої.

Цій темі присвячений цілий напрям у медицині та психології – психосоматика. Психосоматика займається вивченням впливу психологічних (переважно психогенних) факторів на виникнення і подальшу динаміку соматичних (тілесних) захворювань. Згідно основному постулату цієї науки, в основі лежить реакція на емоційне переживання, що супроводжується функціональними змінами і патологічними порушеннями в органах. Відповідна схильність може впливати на вибір органу або системи, що уражуються. У рамках психосоматики досліджувалися і досліджуються зв’язки між характеристиками особистості (конституціональні особливості, риси характеру і особистості, стилі поведінки, типи емоційних конфліктів) і тим чи іншим соматичним захворюванням.

 Популярна думка (у тому числі в альтернативній медицині), що всі хвороби людини виникають унаслідок психологічних невідповідностей і розладів, які виникають в душі, в підсвідомості, в думках людини. Тому дуже важливим є психічний стан пацієнта. Дуже часто першою задачею будь – якого лікаря є увійти у довіру до пацієнта. Для цього лікареві необхідно заспокоїти та розрадити хворого, показати пацієнтові, що він є важливим, і до його недуги ставляться серйозно і з розумінням.

Слова лікаря в деякій мірі є першим кроком до зцілення пацієнта, і лікарям – спеціалістам необхідно дуже обережно ставитися до того, що вони говорять. Адже одне бездумно сказане слово, чи некоректний жарт може налаштувати пацієнта та його родичів як проти лікаря, так і медицини в цілому, погіршити або припинити процес одужання. І, навпаки, добре слово, співчутливе відношення чи посмішка лікаря може посприяти покращенню стану пацієнта чи його одужанню.

У всьому світі відомий ефект плацебо, він заснований на ціленаправленому чи неусвідомленому навіюванні лікарем чи експериментатором, що конкретний фактор (препарат, спосіб його застосування) повинен призвести до бажаного результату. Віра пацієнтів справді може творити дива, хоча сам цей чинник ніякої дії не має. 

Лікарі – стоматологи усього світу давно вже знають, що чим кращий настрій у пацієнта, і чим позитивніше він налаштований, тим кращими будуть результати лікування. Для цього існують декілька так званих секретів у організації стоматологічної допомоги. Перший з ким стикається пацієнт заходячи у стоматологічну клініку чи кабінет – молодший медичний персонал чи реєстратор. Тому дуже важливим є те, щоб він склав позитивне враження як про медичну установу, так і про лікарів, які працюють там.

Наступним є інтер’єр лікувального закладу.

Він має бути приємним для сприйняття, світлого заспокійливого кольору, таким, що налаштовує на позитивні емоції. Дуже часто у приватних клініках є акваріуми з гарними різнокольоровими рибками, які заспокоюють пацієнтів. І, звичайно ж, лікар – стоматолог повинен бути не тільки професіоналом своєї справи, але і викликати позитивні емоції у пацієнтів. Доведено, що до охайного, вихованого і доглянутого лікаря хворі звертаються частіше, ніж до тих, хто не володіє цими якостями.

Крім того, дуже важливим є тактильний контакт між пацієнтом і лікарем – стоматологом, або його асистентом. Дотик заспокоює хворого, сприяє виникненню довіри між пацієнтом і лікарем. Звичайно ж, невід’ємною є посмішка лікаря. Усміхнені, щасливі лікарі краще налаштовують пацієнтів на успішне лікування та одужання. Адже, всі знають, що світ усміхається до тих, хто усміхається йому у відповідь.

Матеріал підготували: завідувач кафедри терапевтичної стоматології Батіг В.М., асистент кафедри терапевтичної стоматології Кільмухаметова Ю.Х.

Корисно знати