• Українська
  • English
До 80-річчя БДМУ: Впровадження інноваційних технологій навчання в освітній процес кафедри акушерства, гінекології та перинатології

До 80-річчя БДМУ: Впровадження інноваційних технологій навчання в освітній процес кафедри акушерства, гінекології та перинатології

Реалії сьогодення вимагають підготовки компетентного, кваліфікованого, конкурентно спроможного медичного працівника, який володіє знаннями, вміннями та навичками на професійному рівні, здатний до ефективної діяльності на рівні світових стандартів, готовий до професійної мобільності.

Для реалізації означених вимог з моменту заснування у 1995 році кафедри акушерства, гінекології та перинатології її співробітники під керівництвом професора Олени Кравченко впроваджують в освітній процес новітні технології та удосконалюють систему оцінювання знань і набуття студентами фахових компетенцій.

Під час проведення практичних занять науково-педагогічні працівники кафедри широко застосовують інноваційні підходи, зокрема, інтегроване навчання, технології групової навчальної діяльності, упроваджують принцип менторства при використанні інформаційно-комунікаційних технологій, інтерактивні технології ситуативного моделювання та дискусійних питань, урізноманітнюють форми подання інформації та типи навчальних завдань, індивідуалізують процес навчання, створюють проблемно-орієнтоване середовище. На кафедрі накопичено великий обсяг інформаційно-дидактичного матеріалу, таблиць, стендів, відеороликів, які повсякденно використовуються в освітньому процесі. Відпрацювання практичних компонент здійснюється біля ліжка хворого, або на фантомах, якими забезпечена кафедра.

На кожному засіданні студентського наукового товариства (СНТ) співробітники кафедри проводять майстер-класи.

 

Співробітники кафедри одними з перших у 2013-16 роках були залучені до уніфікації системи оцінювання знань здобувачів освіти, зокрема до проведення незалежних тестових контролів, як компонент підсумкових модульних контролів. А запроваджена на кафедрі багатоступенева підготовка до другого етапу ЄДКІ іспиту «Крок» дозволяє щорічно утримувати лідерські відсотки за субтест по акушерству і гінекології.

 

У цей час перед медичною освітою стоїть низка проблем, серед яких основними є зміна уподобань студентів щодо стилю навчання та необхідність зменшення розриву між теорією і клінічною практикою. Запровадження симуляційного навчання студентів на базі Центру симуляційної медицини та інноваційних технологій БДМУ допомогло знайти шляхи розв’язання даної проблеми. Починаючи з 2019 року співробітниками кафедри розпочато і здійснюється дотепер проведення окремих практичних занять з акушерства у вигляді симуляційного тренінгу з використанням тренажера «Модель пологів». Здобувачі освіти 5-6 курсів мають змогу відпрацювати алгоритми надання допомоги при фізіологічних пологах та акушерських кровотечах.

 

 

 

Останніми роками велика увага приділяється системі БПР лікарів, для оптимізації якої на кафедрі організовано та проводяться низки фахових шкіл та циклів тематичного удосконалення, у тому числі та виїзні цикли.

З вірою у світле майбутнє рідної Alma mater «Буковинського державного медичного університету» будемо впевнено крокувати до наступного ювілею.

Матеріал підготувала: доцент закладу вищої освіти кафедри,

гінекології та перинатології Світлана Ясніковська.

 

Корисно знати