• Українська
  • English
Чорна п’ятниця – міфи і реальність
Чорна п’ятниця - міфи і реальність

Чорна п’ятниця – міфи і реальність

Чорна п’ятниця – улюблений день шопоголіків, бо саме в цей день ви можете купити бажані речі за дуже низькими цінами. Але чи дійсно все так, як розповідають нам магазини?

 

Заглянувши в історію – читаємо що називають її так через те, що 1960 роках у США облік у магазинах вели двома кольорами: червоним, який означав втрату грошей, та чорним, яким позначали прибуток. У цей день магазини ніби переходили від “червоних” збитків до “чорного” прибутку. Інша версія-цей день отримав назву завдяки поліції в 1966р, яка розбороняла людей , що після дня подяки величезною кількістю ішли за покупками  до магазинів, створюючи нескінченні черги, а на дорогах- затори.  Для правоохоронців цей день був настільки важким, що вони назвали його «чорним».

Поступово традиція полювання на шалені знижки стала популярною у Європі. Часто вона супроводжується тиснявою, а іноді не обходиться без серйозних травм.

В Україні чорна п’ятниця також поступово приживається, однак проходить досить мирно. Грандіозні розпродажі зазвичай практикують великі торгові центри.

У чорну п’ятницю знижки за кордоном в магазинах можуть досягати 80-90%, в Україні говорять що очікувати на знижку більше ніж 50 %- не варто. Американці займають черги заздалегідь. Перед відкриттям у великих магазинах можуть збиратися черги до 15 тис. людей, а ті – відкриваються близько 5 години ранку , а деякі найбільші торговельні мережі — навіть опівночі. Першим покупцям пропонуються серйозні знижки — це робиться для того, щоб залучити в магазини якомога більше покупців.

В Україні “чорна п’ятниця” є радше маркетинговим ходом, ніж традицією.

Через те, що український ринок тінізований, об’єктивно оцінити масштаби прибутків магазинів у цей день неможливо. Для виробників “чорна п’ятниця” означає період, коли вони можуть швидко продати залишки продукції та сезонні товари, розрекламувати свій бренд та зібрати інформацію про смаки аудиторії. Проте головна мета для магазинів в цей день – заробити якомога більше грошей.

Магазини можуть пропонувати вагомі знижки і на найдорожчі товари, і на старі колекції.

Хоча напередодні “чорної п’ятниці” всі вітрини та банери сайтів спокушають покупців великими знижками та акційними пропозиціями, на практиці буває інакше.

Маркетологи кажуть, що магазини іноді шахраюють і замість шалених знижок споживач отримує браковані речі або навіть вищі ціни.

Поради для тих, хто планує в цей день долучитися до всесвітнього розпродажу.

  • Реклама та яскраві вивіски в магазинах можуть ввести в оману навіть найбільш раціонального покупця, тому перед придбанням товару слід спитати себе, чи справді ця річ потрібна.
  • Варто заздалегідь скласти план дій та розрахувати бюджет. Якщо оплата відбуватиметься картою, можна встановити на цей день ліміт, щоб не витратити зайве.
  • Речі завжди можна повернути. Якщо був придбаний непотрібний або бракований товар, то за наявності чека покупку приймуть назад протягом 14 днів. Разом з тим, обмін та повернення товару не завжди відбувається легко. Якщо виникають проблеми, можна звернутися до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
  • Перед придбанням товару слід перевірити, чи реальна ця знижка. Часто товари, позначені великою знижкою, продаються за ту ж ціну, що і до “знижки”, а інколи – навіть дорожче.
  • Найбільш надійний спосіб вберегтися від шахраїв – заздалегідь вивчити ціни на необхідні товари. Також існують онлайн-сервіси, які допоможуть порівняти ціни на обрані товари з іншими пропозиціями на ринку.
  • Купівля в інтернеті дозволяє відкласти товар, призначений для придбання в “чорну п’ятницю”, у віртуальну корзину. Це важлива перевага, вона дозволяє оперативно придбати обраний товар, випереджаючи інших покупців. Крім того, купуючи онлайн, можна звільнити себе від виснажливих марафонів у чергах до магазину та до каси.

Проте в інтернеті важко перевірити стан продукції, тому найбезпечніше купувати без попередньої оплати. Цей спосіб дозволяє сплатити за товар під час його отримання – після перевірки якості.

Зекономити в цей день також допоможе сashback. Завдяки цьому інструменту, який застосовує чимало банків в кооперації з торговими мережами, власник отримує частину витраченої суми на свій рахунок.

Вдалих вам покупок!

Підготувала асистент кафедри фізіології ім.. Я.Д. Кіршенблата Штефанюк Віталія

Корисно знати