• Українська
  • English
Зворотній зв’язок – важливість для розвитку бізнесу і не тільки

Зворотній зв’язок – важливість для розвитку бізнесу і не тільки

Чому тема зворотного зв’язку буде актуальною, як для підлітка так і для керівника? Відповідь проста… Відсутність зворотного зв’язку, як у стосунках в родині так і при формуванні колективу, стимулює людей самостійно шукати, вигадувати пояснення своїм особистим якостям і  здійснювати оцінку своїй роботі, виходячи виключно із власних уявлень і попереднього досвіду. Це неодмінно веде до конфліктів та непорозумінь.

Зворотний зв’язок або фідбек — це невід’ємна частина розвитку та взаємодії в будь-якій сфері життя, зокрема і в робочому оточенні. З його допомогою можна виявити сильні та слабкі сторони, зони розвитку і вдосконалення співробітників, членів родини, що сприяє особистому й професійному росту. Крім того, зворотний зв’язок допомагає уточнити мету, визначити задачі, цілі, точки контролю та поліпшити комунікацію між колегами й вищим керівництвом.

Мозок щосекунди сканує оточення на предмет «загрози» чи «винагороди». Відчуття загрози сильніше за відчуття винагороди, його легше відчути і складніше подолати. Лідер команди, голова родини (батько, мати)  може знизити відчуття загрози в ній через організацію системи комунікацій, а саме – даючи зворотній зв’язок. Важливо, щоб цей процес був двостороннім – керівник, батьки давали фідбек і навпаки. Ефективним зворотний зв’язок буде не тоді, коли він запланований раз на квартал чи раз на тиждень, а коли дається одразу по закінченню завдання чи виникненню потреби чи проблеми.

Давати правильний зворотний зв’язок – дуже важко, але не давати його взагалі – дуже небезпечно. В першу чергу – це потрібно саме вам. Невисловлені, задавнені думки будуть накопичуватися, призводити до стресу і напруги. Ви все одно висловитеся, але на підвищених тонах.

Основні правила зворотного зв’язку:

  • Підготовчий етап. Підготувати завчасно перелік питань з можливими відповідями на них.
  • Конкретність. Інформація повинна бути по суті, конструктивна, без використання загальних фраз.
  • Оцінка повинна стосуватися дій, а не самої особистості.
  • Розмова one-to-one. Давати зворотній зв’язок тет-а-тет дасть можливість людині легше йти на контакт.

Правильний зворотній зв’язок дає можливість для розвитку та формує довіру, а саме:

  • сприяє психоемоційному зростанню;
  • дає відчуття залученості в колективі чи в родині;
  • сприяє мотивуванню;
  • формує гармонійні стосунки в колективі та родині.

Інформацію підготувала: к.фарм.н, асистент кафедри фармації БДМУ Оксана ШЛЮСАР

Корисно знати