• Українська
  • English
Тестові іспити та випробування: реалії повсякденного життя осіб, що навчаються…
що навчаються...

Тестові іспити та випробування: реалії повсякденного життя осіб, що навчаються…

СТУДЕНТУ НА ЗАМІТКУ. Для будь-якого важливого кроку у нашому житті необхідно доводити власну спроможність на його здійснення: для вступу до вищого навчального закладу, для отримання диплому про його закінчення, для переходу на нову цікаву роботу, для заглиблення у самого себе через відкриття нових і нових здібностей, про які і самі не підозрювали. Інструментом для цього часто вибирають тестування.

Тест – це сукупність тестових завдань, підібраних за певними правилами для вимірювання певної властивості.

За рівнем уніфікації тести поділяються на стандартизовані та нестандартизовані.

Стандартизація – процес уніфікації, тобто приведення до якихось однакових норм показників якості тесту та критеріїв його обрахунку (перевірки).

Завдяки цьому забезпечується можливість співставлення результатів тестування, визначення тестових оцінок у відносних стандартизованих показниках. Стандартизованим вважається тест за умови виконання основних двох правил: тестові завдання повинні бути співставні, тобто рівнозначні (рівноважні), за якістю діагностики навчально-пізнавальної діяльності та за оцінкою чи конвертацією результатів тестування у конкретну бальну шкалу.

Уніфікованим (стандартизованим) є тестування, що комплексно характеризує його властивості, процедуру вимірювання і процедуру градуювання за якоюсь шкалою, а також чітко регламентує процедуру та організацію процесу тестування. Порушення будь-якого з елементів створення стандартизованого тесту значно обмежує сферу застосування, а результат тестування взагалі нічого не відображає.

За визначенням Р. Ебеля найбільшої шкоди навчальному процесу завдають не диференційовані за співвідношенням із нормою або критерієм тести, а власне нестандартизовані тести та такі, що проведені з порушенням процедур.

Обов’язковим етапом процесу стандартизації тесту є пілотне (пробне) тестування. Тривалість пілотного тестування коливається від 5 до 10 років, а вдосконалення та оновлення тесту здійснюється постійно. Пілотне тестування проводиться для апробації параметрів тесту та уточнення процедури тестування на репрезентативній вибірці.

За рівнем впровадження і статусом використання тести поділяються на загальнодержавні (національні), відомчі (міністерські), тести навчального закладу, кафедральні тощо.

За методом тестування розрізняють тестування бланкове, комп’ютерне та комп’ютерне адаптоване.

Бланкове тестування передбачає, що відповіді на тестові завдання заносять олівцем чи ручкою у спеціальні бланки відповідей. Комп’ютерне тестування, відрізняється від бланкового: тест для вирішення подається не у паперовому буклеті, а з бази даних комп’ютера. Комп’ютерне адаптивне тестування (CAT), – це тестування за допомогою комп’ютера, під час якого подача тестових завдань залежить від відповідей особи, що екзаменується, на попередні запитання. Звичайно, якщо екзаменована особа відповідає на запитання вірно, то наступне запитання буде складнішим. І навпаки, якщо екзаменований відповідає невірно, то наступне запитання буде легшим. Отже, тест “орієнтується” на рівень здібностей людини. Тому різні екзаменовані, що тестуються за системою CAT, найімовірніше, складатимуть різні форми тесту.

Ліцензійні інтегровані іспити

У життя медичних навчальних закладів України, за прикладом багатьох світових освітніх практик, надійно увійшли ліцензійні інтегровані іспити “Крок1”, “Крок2”, “Крок3”, які впроваджені у вищих навчальних закладах відповідно до чинних нормативно-правових документів з метою уніфікованого контролю якості підготовки фахівців за напрямами “Медицина” та “Фармація”, за спеціальностями “Лікувальна справа”, “Педіатрія”, “Медико-профілактична справа”, “Стоматологія” та “Фармація”.

Ліцензійний інтегрований іспит (ЛІІ) – це обов’язкова складова частина державної атестації для присвоєння кваліфікації лікаря або провізора. Студенти, які готуються за спеціальностями “Лікувальна справа”, “Педіатрія”, “Медико-профілактична справа”, “Стоматологія” та “Фармація” складають два окремі тестові екзамени – “Крок1”та “Крок2”. Перший екзамен “Крок1”складається з основних медико-біологічних дисциплін, другий – “Крок2”– з основних професійно-орієнтованих дисциплін.

Метою складання ЛІІ є встановлення відповідності рівня професійних знань та вмінь студентів вищих медичних (фармацевтичних) закладів освіти мінімально необхідному рівню кваліфікації згідно з державними кваліфікаційними вимогами.

Ліцензійні іспити здійснюються відповідно до Положення про систему підготовки ліцензійних інтегрованих іспитів фахівців з вищою освітою напрямів “Медицина” і “Фармація” та відповідно до державних стандартів вищої освіти.

Увага! Змінено критерії складання ЛІІ “Крок”

Наразі відбувається процес удосконалення системи державної підсумкової атестації студентів вищих медичних (фармацевтичного)навчальних закладів IV рівня акредитації МОЗ України, методології складання та оновлення бази запитань тестових ліцензійних іспитів “Крок”. Міністерством охорони здоров‘я України, Центром тестування при МОЗ України заплановано збільшити інформаційні банки тестових завдань ліцензійних інтегрованих іспитів “Крок1”, “Крок2”та “Крок3”до 15 тисяч питань з усіх напрямів та спеціальностей підготовки, забезпечивши відкритість та прозорість їх розробки та якісний відбір.

З цією ж метою були змінені критерії складання ЛІІ “Крок” з 2014 року, які встановлені на рівні:

– 60,5% вірних відповідей для ЛІІ “Крок 1. Загальна лікарська підготовка”, “Крок 1. Стоматологія”, “Крок 1. Фармація”;

– 50,5 % вірних відповідей для ЛІІ “Крок 2. Загальна лікарська підготовка”, “Крок 2. Стоматологія”,  “Крок 2. Медична психологія”, “Крок 2. Фармація”, “Крок М. Сестринська справа”, “Крок Б. Сестринська справа” та ін;

– 60,5% вірних відповідей для ЛІІ “Крок 3. Загальна лікарська підготовка”, “Крок 3. Стоматологія”.

Процес проведення тестування для усіх осіб доволі складний. Адже навпроти тебе не сидить викладач, за емоціями якого можна прослідкувати за успішністю складання твого підсумкового модульного контролю чи державного випускного іспиту, і на процес оцінювання та перевірки твого рівня знань чи умінь вплинути неможливо. Але, що найважливіше, кожен має рівні шанси в рівних умовах на його успішне складання!

Матеріал підготувала: Єлизавета Ткач, завідувач сектора моніторингу якості освіти та інформаційно-аналітичного забезпечення

ПРИВАТБАНК

Отримувач платежу
Мельничук Олександр Миколайович
Картка
4731 1856 3202 3484
IBAN:
UA593052990262086400936203888
Рахунок отримувача:
262086400936203888
Приват24 – https://www.privat24.ua/send/a1v11

МОНОБАНК

🔗Посилання на банку
https://send.monobank.ua/jar/7xFpdiBGs
💳Номер картки банки
5375 4112 0409 0778

Корисно знати