Упродовж 10-12 травня на базі Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» відбулося робоче засідання за грантовим проектом ЄС ЕАСЕА Еразмус+ TAME (Training against medical error – Навчання щодо уникнення медичних помилок).
Це вперше в Україні на базі медичного університету проходив мітинг у рамках освітніх проектів напрямку ЕАСЕА Еразмус+ КА2, що відмітили фахівці Національного Еразмус-офісу України, які висвітили основні проблеми ведення освітніх грантових проектів та актуальність їх подальшого впровадження.
Згідно порядку денного засідання представники 7 країн світу обговорювали питання щодо виконання робочого плану і менеджменту проекту, було проведено тренінги зі створення та модифікації віртуальних пацієнтів за методикою проблемно-орієнтованого навчання.
Довідка
Проект розпочався після схвалення Єврокомісією у липні 2015 р. (загалом термін проекту з жовтня 2015 р. по жовтень 2018 р.).
Партнери по проекту – Університет святого Джорджа (Лондон, Великобританія), Каролінський університет (Швеція), Масарика університет (Чеська республіка), Університет Арістотеля (Салоніки, Греція), Карагандинський державний медичний університет (Казахстан), медичний університет Астани (Казахстан), медичний університет медицини і фармації Хуе (В’єтнам), Ханойський медичний університет (В’єтнам), Запорізький державний медичний університет (Україна) і Буковинський державний медичний університет (Україна).
Вищий державний навчальний заклад «Буковинський державний медичний університет» представляє по цьому проекту кафедра педіатрії та дитячих інфекційних хвороб (зав. проф. Колоскова О.К.).
Мета проекту – впровадження інноваційних навчальних стратегій в медичній освіті в країнах-партнерах – модернізація медичних навчальних програм шляхом використання інтерактивних форм та методу «навчання на медичних помилках».
Національна мета проекту:
розробка методики навчання на «Віртуальних Пацієнтах» з метою уникнення найбільш поширених медичних помилок під час лікування;
використання знань та досвіду впровадження нових методик навчання у викладанні педіатрії та створенні нових навчальних матеріалів;
використання накопиченого досвіду в експериментальному дослідженні для того, щоб створити аналогічні ресурси в різних медичних областях кожного закладу;
внесення змін до національної системи охорони здоров’я задля покращення методики навчання;
розвиток та використання мережі медичних центрів у створенні та розповсюдженні багатомовних та багатокультурних навчальних ресурсів для запобігання медичних помилок.
Станом на травень 2017 р. 11 викладачів кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб БДМУ пройшли тренінги з методології проблемно-орієнтованого навчання, проведені практичні заняття зі студентами за методологією проблемно-орієнтованого навчання шляхом розбору реальних педіатричних ситуацій на віртуальних пацієнтах.
У БДМУ за цією методикою навчався 6 курс «Лікувальна справа», інші вузи (Україна – Запорізький державний медичний університет, Казахстан – Карагандинський державний медичний університет, медичний університет Астани, В’єтнам – медичний університет медицини і фармації Хуе, Ханойський медичний університет) проводили заняття у студентів 4 або 5 курсу. В Казахстані 5-річне додипломне навчання.
На думку студентів БДМУ, які навчалися за методикою проблемно-орієнтованого навчання дана методика:
допомагає бачити і усвідомлювати наслідки своїх рішень (60%);
активно занурює в діагностичний і лікувальний процес (53,3%);
стимулює інтерес до самостійного вивчення матеріалу (45%);
допомагає набути навички щодо прийняття самостійних рішень (38,4%).
Матеріал підготувала: доцент кафедри педіатрії та дитячих інфекційних хвороб Білоус Тетяна